tisdag 7 december 2010





och så när allting börjar kännas sådär svårt och hopplöst igen...
...när de där djupa hålen börjar dyka upp framför ens fötter
och man är för klumpig för att parera
för trött
glömmer bort att sålla tankarna...
börjar falla...

då kommer det ändå ljus
små irrbloss
det rör sig..nästan så det irriterar
det dansar i din ögonvrå
tills du inte kan låta bli att le lite snett...

...en liten grabb som säger att "den här tomten
har jag gjort till dig mamma..."

...en hemlig amaryllis i en påse på dörrhandtaget...

...en jättemysig liten mobil till lillen att se på
när han kommer ut.... (tusen tack Linda)
Jag blev så glad
och mannen som har hängt upp vaggan i taket i vardagsrummet
såhär 7 och en halv vecka i förväg...
...Dotra var tvungen att kliva upp på en stol
för att se
om det kanske redan låg någon där...

Nej, ännu ligger han och sparkar i magen
Vet inte vad han heter än, men han har ett
arbetsnamn i magen och det är Lusse...!
tar gärna emot namn-tips från fina Ni där ute...

Nu ska vi gå och vila oss ett tag
blunda en stund
och skicka tacksamma tankar till
alla änglar...


~Lycke

8 kommentarer:

Jenny Bergvall sa...

Åh fina Lycke, tänk vad skönt att bli avbruten på vägen ner och få se ljusglimtar istället. Vet du.. jag längtar också så efter eran lille. TÄnk att det blir så, att man blir liksom lite vän på nätet och ser fram emot att den personen skall få barn och att allt skall gå bra. Att man vill så mkt. väl till den fina personen bakom en dator någonstanns där ute i sverige. Jag hoppas innerligt att ni snart får snusa på er bebis och att han kommer ligga o snarka i fina vaggan sen. Namnförslag... Ja jag gillar ju mina killars namn så jag säger: Jakob eller JOhn *haha* Bättre fantasi har jag inte just nu ;) KRAM och klapp på magen!

Lotten sa...

Vilken underbar tomte du fick! Jag gillar verkligen hans stora hartänder ;-)
Namnförslag... hm.. jag gillar ju gamla fina namn såsom; Herman, Hjalmar, Fridolf, Arvid, Axel, Sten... listan kan bli hur lång som helst och mina grabbars namns kom visst med ;-)

Kraam Lotten

Anonym sa...

vassego! vad kul att ni tyckte om den=)
Hoppas ni har de bra å njuter allt va ni kan så här i juletid!
Kramar från oss på lövis!
(alltså Linda å co)
Förresten - Malte tycker ja e fint, eller Abbe =)

till-vidas-ara sa...

Jenny: Tack snälla du för fin kommentar och för fina namntips..behövs verkligen :) Ja, visst är det märkligt med kontakten över nätet. Hur mycket den värmer när man inte har tid eller ork att träffa folk runtikring en alltid ***

Kram Lycke

till-vidas-ara sa...

Lotten: Hihi..visst var det ena rejäla tänder..kan ju inte låta bli att le :)Tusen tack för namntipsen..gillar Hjalmar jag med men mannen är lite purken mot de där gamla namnen..får se hur jag kan smörja honom :)

Kram Lycke

till-vidas-ara sa...

Linda: Jättefin var den :) en sån där gladmysis med försmak av bebissnoset! Fina namn du kom på..gillar dem båda:) Tipsa gärna mer - hade ändå tänkt fråga just dig när jag tycker lilldotra din har så fint namn! Massor med julemys till er med *****

Kram Lycke

Elisabeth sa...

Sju och en halv vecka går fort :) Och här är ett fint: Frans.

Kram.

Susanne sa...

Ärkeängeln Rafael är läkekonstens ängel. Han är härskare över kunskaperna, dygderna och Livets träd i Eden.

Namnet Rafael betyder "Gud helar". I astrologin är han onsdagens ängel.