söndag 16 januari 2011




7:e dagen i v 37

Hej jag är kvar. Ingen bebis ännu och alldeles för lite sömn.
Känner mig suddig.
Gråtig. Vill sparka i skor igen. Nu när man ska vara sådär pigg
och samla krafter. Men sammandragningar om natten och Lillen
som hickar.. så långt ner..nästan ute. Känns som det är dags.. jämt.
Vänder mig på andra sidan och äter massor med apesiner.

Kära dottern är tydlig. Sitter med suddiga mamman vid
köksbordet och funderar på namn. Ossian låter fint idag.
Pratar om sommar. Igen. Imorgon går vi och badar.
Vi ska dyka från piren och simma upp fulla av bubblor.
Vatten-skratt och näckrosor. Jisses vad mycket lycka det finns.
Sånt där som känns gott att tänka på.
Tack för alla Era fina ord..värmer



~Lycke

11 kommentarer:

Unknown sa...

Jeg glad i dine ord, dine billeder og din evne til at formidle dem til os - tak:-)
Den cardigan ville jeg gerne eje !!

sarapirat sa...

fin hon är, dottern!
jag hoppas att du kan hitta lite ro och acceptans i det faktum att du inte är pigg och full av kraft.
för så är det ju, helt enkelt. gråt om det behövs.

styrkande kramar

Susanne sa...

Haloj :9
JA du bebisar kommer när dom vill komma.... men har detta tok ilet att ordnatill städa greja infunit sig? det är mitt tydligaste tecken... då brukar det vara nära! och nu kan han få komma vi har dansat ut julen... han e helt ok stor och stark nu... och jag vill ju komma och snusa bebis !
( precis som om han brydde sig om det ..ha..ha)

Sanna sa...

Hoppas du lyckas samla lite kraft inför den stora finalen..åhh ser fram emot att få "möta" det lilla pyret..få veta hans namn..mm.. =)

Gillar bilden på den söta barnkoftan..påminner mig om en liten gammal kavaj som förra ägaren lämnade kvar..gissar på att den ligger omkring 74-80cl..så charmig..hmm skall nog plocka fram den och hänga som väggdekoration någonstans.. =)

SV: Ja jag är evigt tacksam att det gick så bra som det gick..maken är stel och öm i kroppen men resten utav gänget mår förhållandevis bra i alla fall.. <3

Jag är supernöjd med mina fynd, speciellt tyget, pysselboken och klänningen.. =)

Styrkekramar i massor till dig gumman!
Sanna

Gila sa...

Livet livet livet!

Lotten sa...

Du skriver så poetiskt och vackert om din känslor och liv så jag blir alldeles stum!
Ossian låter jättefint tycker jag.... och blderna på din söta dotter var härliga!

Kraam Lotten

TUSEN VASER sa...

Vad fin din dotter är och snart kommer en liten till. Sov gott och dröm sött!!!

erry sa...

Söta lilla L! Ossian låter jättefint.

Sommar längtar jag också efter nu...

Maria sa...

Låter som en fin stund vid köksbordet, mamma och dotter i samtal och tankar!

Hedblomskan sa...

Tack för din kommentar=)Du själv har en underbar blogg som jag lätt kommer besöka fler gånger..Du skriver bra och har en härlig stil. Ja det där med graviditeter.. Den sista tiden. Phu.. jag säger då det.Ja snart kanske den lille tittar ut då. Spännande!! Jag hoppas att mina grabbar stannar inne iaf ngn vecka till sedan är de mer än välkomna.

Ha det gott o lycka till med allt!!

Kram Hanna

till-vidas-ara sa...

Losarinas mor: Tack för dina fina ord. Blir så glad...!
sarapirat: Ja, tack det gör jag, ingen idé med mascara..:)
Susanne: Har börjat boa som tusan..orkar bar inte när så trött! Ser verkligen fram emot att du kommer och snosar ***
Sanna: Ja, gudskelov..vill inte tänka på hur det kan gå! Mest inne på Ossian nu :)
Gila: :)))
Lotten: tack snälla, och jag blir stum av dina fina ord..så glad!
Cinna: Jag hoppas jag somnar gott inatt, tack **
Erry: Tror bestämt den är här imorgon..sommaren..!
Maria: Det var det! Så skönt när man tar sig tid..får den där fina kontakten...
Hedblomskan: Vad kul att du kikade in. Blir så glad jag! Ja, hoppas de kommer som de ska..för oss båda.. längtar...
Kram Lycke