lördag 14 maj 2011

Ååh herreguud..


http://www.youtube.com/watch?v=8_NhJ48pVAc






Ååh herregud. Det är lite känsligt det här. och förkylt, hela familjen har snuva och feber,
men det är en är ju också en grej för sej. Fick för mig att jag skulle skriva lite om min
högstadietid, och det är där det blir så känsligt av någon anledning...
Den var faktiskt helt underbar. Högstadietiden. i min värld. Jämfört vad jag har
hört att den var i så många andras.
Jag var en av de där som råkade bli poppis. En av de där som alla killarna blev kär i,
av någon anledning jag aldrig riktigt förstod...
Trodde egentligen att allt bara var ett skämt. Att jag skulle vakna upp en dag och
alla skrattade och pekade finger...sa "haha, så du gick på det där"
hade mardrömmar om att jag jag vaknade i min säng, osminkad och yrvaken mitt
på dansgolvet på stadens disco...
Men det hände inte. På länge än. Jag fick sväva på mina moln, och jag log mot hela
världen och tog för givet att den log lika kärleksfullt tillbaka. Jag var inte färdig,
inte ens halv, ...tillitsfull, öppen. Utan skal. och jag krossade nog några hjärtan längs
vägen, fast jag inte menade det. ville bara hålla handen en stund.sväva lite.., så
oskyldigt.
Min första stora kärlek när jag var sexton..
åå herreeguud!
och det var precis det där som mellanbror sa. med rosa och enhörningar..
Men det var ju sen man föll.
när det tog slut..
och allting egentligen började.
Tänker
Vad många Jag som varit..
Vilket pussel. och vad lite man ännu Vet. Är...

Egentligen kom jag att tänka på det här för att nu är det schlagertider. Tänkte på
den här låten som L gillar att dansa till.
Blir alltid lite av en schlagernörd så här, en gång om året. Hela familjen också. Tycker
det är så kul och så har det alltid varit, sen jag var liten. Så mycket glädje i den här
samlade energin. Alla länder...
Ikväll sitter vi hela familjen framför tv:n, smular chips och gnabbas om vilka som
var bra eller inte. och det är rosa och enhörningar och glasyr
..och regnbågar...



~Lycke

7 kommentarer:

LyckligaPraliner sa...

Så bra skrivet ! :)

sarapirat sa...

härligt att läsa.
har också bra minnen från högstadietiden. lycklig, mycket skratt och roligt folk runtomkring.
första kärleken som var världens bästa kompis och vi flamsade och hade oss.

those were the days...
ha en fin kväll!

kramar

SusanLotus sa...

Så härligt att läsa om hur du njöt av livet och flög på små moln under den tiden! Det är sånt som man lever på sedan... :)
KRAM och krya på dig nu.

Sanna sa...

Härliga bilder och minnen..min högstadietid var allt annat än en dans på rosor..men men.. =)

Hoppas du kryar på dig gumman och att rätt låt vinner ikväll.. ;)

Kraaaaam
Sanna

till-vidas-ara sa...

Lyckliga praliner: TAck snälla du. Känns av någon anledning lite känsligt att skriva om den där tiden..kanske för att man var just så känslig..
Kram Lycke

till-vidas-ara sa...

sarapirat: Ja, det var those days..önskar alla haft det så. Har hört så många som misstrivdes just den tiden. Härligt att du levde livet också!
Kramar Lycke

till-vidas-ara sa...

Sussie: Ja! Så är det..fast det blir lite märkligt när allt är så väldigt rosenrött som jag hade det. Fallet sedan blir så långt :) Jag var uppe på väldigt höga toppar..
Kramar Lycke

Sanna: Tråkigt att du hade det så! Vet många som säger lika. och det var ju en så känslig tid. Hoppas mina små får det lite mittimellan...:)
Kramar Lycke

Emeli: :)))