torsdag 16 juni 2011

Andas..










Att andas. med lugna tydliga andetag. och göra en sak i taget, med ett leende,
mot allt du möter. Vända dagen.
Tänk att allt blir så lätt när man kommer ihåg det...
Min mamma påminde mig om tillfällen tidigare i livet, för en sisådär tio år sedan,
då jag var så lugn och harmonisk, på bara yogite, kärlek och meditation, att hon
nästan blev nervös i mitt sällskap.
.. i min lilla vinröda lägenhet som alltid doftade av nag champa-rökelse och aroma-
oljor. Tänkte mig tillbaka dit. tänkte mig hem i mig själv. Tänk att det var inte så
svårt. Tror det är hormonerna som spökar också. Den där månatliga tex..hu, det
är nog snart igång igen!

Nu. Är det sol. och 25 grader bara kärlek, och att måla tånaglarna röda och
fingernaglarna blå. Dricka körsbärssaft, ur karaff, med många isbitar..
och gå ner till stranden. tre hus ner bara, och jag som trodde att vi skulle få
vända, efter snabba dopp med en ledsen Liten. Så fel jag hade. och så vansinnigt
skönt vi fick det. Bara Vi på stranden. Länge. Tre timmar med bara bad, strand-
lek och en vaken och underbart nöjd Liten.
Vilken strandpojke. vilken ljuvlig liten havsälskare vi har! Mys på filten och vända
mage, ligga känna vinden, följa med ner till vattenbrynet och titta vågor, speglingar.
Vilka tennisögon. helt exalterade...tyst faschinerande, älskande. Ja, det blir en
Havets lille man det här. och vi följer bara med,
så gärna. och. Andas, med lugna tydliga andetag



~Lycke

13 kommentarer:

C. Tvillingmamma sa...

Aaa...bra.bra. Jag ska tända en nag champa idag minsann! :)

till-vidas-ara sa...

C.Tvillingmamma: och jag har också hemma, kvar sådana. ska också tända ikväll. så mycket minnen...

Kram Lycke

Unknown sa...

Jeg bliver så glad af at læse dine ord :-)
Hvilken glæde at bo så tæt på vandet- vandet giver en særlig ro i mennesket.
Du har meget dejlige børn !!

Inredningsmamma sa...

åååh din gamla lägenhet:))))
FINA ORD OM LILLA MANNEN! Underbar bild den där första!!!!

sarapirat sa...

kära du.
så himla fint. översta bilden på din flicka. håret där i blåa luften.
och hur dom leker där på er privata strand. underbart.
lille o med stjärnor. vilken liten vattuman som sagt.
och armband och sommarbilder.

jag hade gärna besökt luleå. vill norrut som oftast. och känner till så lite. men den här gången så kort så kort, imorgon vidare till london. men kanske en annan gång? vill gärna träffa dig i verkliga livet!

hoppas du är mindre låg idag. och om du inte är det. så andas djupt. och var kvar i det där låga. det går över sen. och visst är du en skatt, no doubt about it!
kramar

Julia sa...

En kram til dig och hela famnen full med prästkragar. :) Var rädd om dug fina.

SusanLotus sa...

En av de bästa sakerna med sommaren: att kunna ha picknickar utomhus och strandliv. Vilken härlig dag Ni såg ut att ha där vid vattenbrynet!
Kram och ha en jättefin dag!

sarapirat sa...

och just ja...
tänkte på det senare, på min kvällspromenad.
nag champa, yogite och meditation. känner igen mig!

PippisRainbow sa...

Den första bilden.
Helt magisk.
Ah.

Sanna sa...

Åhh härligt ni ser ut att ha det fina goa du..underbara bilder och ord.. <3

Ja andas är viktigt och att andas på rätt sätt..att tänka tillbaka blir ju lite meditation i sig själv..tänk tillbaka och njut av minnerna gumman.. Ta med i bagaget vad du vill ta med till idag.. <3

Ha en skön helg gumman! <3
Kraaaaam
Sanna

Beatrix sa...

så härligt det ser ut en dag som denna när det känns som att det aldrig kommer bli ljust och regnet bara sipprar ner från himlen...

Villa Viola sa...

Jag bara älskar den första bilden. Ljuvlig!

Emeli / lovely chaos sa...

Fina fina ungar!
Och fina fina sommar!