söndag 26 januari 2014

 söndag ..







kära dagbok. I helgen har jag tvättat gamla kuddfodral och druckit kaffe med 
vispad mjölk och kardemumma. lekt med Liten och hans älskade bilar. Gått arm 
i arm på stan med stor, liten dotter och tittat kläder. Vi hittade mycket fint på loppis, 
på var sitt håll. Hon hittade en vacker blus, hon har öga för kläder. Mitt bästa var 
Gustavsberg duett, två koppar och fat för tre kronor styck! 
Vi närmar oss tapetsering av serveringsgången nu. 
Liten lampa pryder. Jag letar gamla gulnade bokblad att tapetsera med. bläddrande 
i gamla böcker. Det står mellan Gösta Berlings saga och Strindbergs minnesblad om 
Hamlet. kanske vi blandar..
Jag kommer sällan utomhus när jag blivit en sådan frusen person. kanske imorgon..
ja.. 



~ Lycke

10 kommentarer:

Unknown sa...

Kære Lycke, tak fordi vi måtte læse med i din dagbog :) Det er rart at vide lidt om dit liv, dine kære, dit hjem og dine tanker. Her er også så koldt, at det ikke er rart at være ude..Jeg trives ikke med blæst !

till-vidas-ara sa...

Miri: då är du som jag. Jag har aldrig tyckt om när det blåser. bara om det är en lätt och ljum sommarbris då** men inte detta kalla.. Glad du kikar in. vi skär gamla bokblad nu. lagar mat och jonglerar barn också.. kikar in till dig senare..

kramar Lycke

Caroline sa...

Hej!
Så vackert! Vad härligt att tapetsera med bok, genuint och poetiskt!
Precis som du är!
Poetisk. Och unik.
vackra,
kramar

annika sa...

Gösta Berlins saga röstar jag på :) Så fint det kommer att bli. Och skönt att vara inne ibland. Varm söndagskram

Queen of Kammebornia sa...

Det är inte ett dug skönt ute! Mycket bättre hemma med en varm kopp :) Kram!

sarapirat sa...

hej du.
vad fint det blir tror jag.
undrar om du fortfarande känner dig jagad? jag kan inte sova. men ögonen svider när jag kikar på skärmen. redan långt borta från snölandskap och föräldrarmys.
kramar till dig

till-vidas-ara sa...

Caroline: tack vad du är go *** ja jag hoppas det blir fint. Vi började igår och fortsätter ikväll spännande! måste kika över till dig när Liten sover..

Kramar Lycke

till-vidas-ara sa...

annika: jag tror det blir båda ändå annars räcker det inte till, men Berling var första valet, himla kul nu när man kommer igång... nu måste jag rusa för liten leker vattenlek visst i köket :)

kramar..***

Christina sa...

åh, så du letar bokblad att tapetsera med. Vad härligt, jag längtar redan efter att få se bilderna på resultatet. Tror jag berättat att det där är en dröm jag också har, att tapetsera med bokblad. så fint

Kram Christina

Metronyx sa...

Jag röstar för att blanda. Cool idé överhuvudtaget. Strindberg och jag har ett komplicerat förhållande. Jag tyckte om "Hemsöborna" när jag läste den, men "Tjänstekvinnans son" och alla gånger i skolan man fick titta på filmatiseringar av "Fröken Julie" har gjort mig lite avig. Så jag tycker att du gör det bästa av hans verk ; P Lagerlöf är jag mer sams med. Och kvalitetstid med barnen är jag också väldigt sams med. Tror det att det är bra att, som du gjorde med stora flickan, man är lite en och en med sina små kära. Ta en tur med vart barn.tro