tisdag 30 mars 2010

Har haft flera mulna dagar medan solen varit borta, som om en gammal och grå filt lagts över hela mig. Deppig låg och eländig...!
Idag hälsar jag solen välkommen åter. Känner mig gladare och försöker hoppa på lyckohjulet igen.
Bordet som försvann med bussgods har också kommit tillrätta!
Efter två veckors okänd resa genom Sverige så står det äntligen på plats vid soffan framför öppna spisen :))) Det var färgerna jag blev så förtjust i. Skulle gärna ha haft en vit-och svartrandig matta under det, men de jag titta på var så alltför dyra!!!



... sött och nätt och ganska coolt står det nu här och förvillar blicken från våran fläckiga soffa som ska få sig en rejäl tvättomgång till sommaren!!!
Golvet har också varit med om något otyg jag inte vill prata om (men det har något med decoupage-lim att göra...) ja, hujeda mej!


Till höger om soffan har något oväntat dykt upp :)
Det är mannens gamla surfingbräda som stått i källaren och dammat. För några dagar sedan skulle han visa den för en bekant och sedan dess har den ståtat i vardagsrummet istället, ...visade sig passa ganska bra där - tycker jag i allafall...!

En öppen spis utan tänd brasa kan vara fin när solen strålar in...
Fick mig på tankar att ta en promenad i trädgården...


..det är ju dock lättare sagt än gjort när snön täcker helat vårat staket på framsidan och nästan också vår gamla häck (till vänster)...


Det ser nästan ut som om även husen snart är översnöade...hmm...

Hade planer på att ta mig ut till päronträden och hjälpa den från snöns tyngd över täck-tyget!
Jo - det som syns böjt under något brunt där framme är faktsikt ett päronträd!!!

En gul barnmadrass skulle hjälpa mig med detta projekt tänkte jag - men om ni kikar närmare på feltrampet till vänster om madrassen så förstår ni att det inte gick - syns kanske inte så bra men benet sjönk ner helt och hållet, så jag blev tvungen att vända om...!

Vill ni följa med och sola lite istället?!?
Favoritstället för solning under vårvintern är här i veranda-dörren :) Här kan man lägga sig raklång med en god kopp kaffe och lyssna på radio! Hon sjunger "This is my...life my friend..." och jag måste hålla med...försöker att leva mitt...liv...vaken - och solen hjälper till...


...koppen från Lagerhaus har blivit en favorit! Finns en liten historia i hur det kom sig att jag köpte den. En dag slank jag in på en källarloppis och greppade denna skönhet:



Vandrade med den fram till kassan och frågade vad de skulle ha för den...
"Den kostar 900 kr!"
Försiktigt smög jag tillbaka koppen på dess plats och smög ut från butiken...någon måtta finns det även för mig! Så fann jag min nuvarande favorit någon dag senare på Lagerhaus - mycket prisvärd go-kopp...!

Sol ute
sol inne
sol i hjärta
sol i sinne

Idag önskar jag sol till oss alla...

~Lycke

18 kommentarer:

Bloggarmorsan sa...

Det är svårt när man inte klarar av att sätta ord på vad som tynger en.....
Kanske svårmodet beror på en ovanligt lååååång och trög vinter!
Jag har nudelskålar i samma härliga mönster som din kopp. De är dock (givetvis) inköpta på loppis!!!! Sonen som är japanfreak har lagt beslag på dem och har väl tänkt ta med dem när han flyttar hemifrån.....
Stora, stärkande och våriga kramar kommer från mig!
//Helena

till-vidas-ara sa...

Helena: Visst är det så! och visst har vintern varit ovanligt trög och lång! Tack för dina värmande ord! Ja, de där skålarna fingrade jag också på - kanske de kommer hem de också :)
Kram Lycke

Carola sa...

Wow wow wow vad snygg bordet är!!

Din kopp var superläcker, iblnad kan man faktiskt fynd på andra ställen än loppisar ;)

Kram

PillePalle sa...

Det var trist her også da solen gikk borte! Å, hvor jeg har mistet den. Jeg føler mye tungere da alt er grå og mørkere. Takk for koselig kommentar og de gode ønsker på slutten av din posting :)
Kram, Pillepalle

till-vidas-ara sa...

Carola: Ja, visst är det härligt bordet! Jag är sååå glad att det dök upp igen. Och visst kan man fynda på annat än loppisar :)
kram Lycke

Pillepalle: Jag påverkas massor av vädret - skönt att höra någon annan gör det också! Jag hoppas på soliga dagr åt oss båda i fortsättningen :))
kram Lycke

Lotten sa...

Vilken tur att bordet kom till rätta... Det passar ju såå bra där famför soffan. Filten i soffan var underbar!
Hoppas att solen botar din nedstämdhet..... Så där kan det bli för mig med ibland.
Själv är jag fruktansvärt trött just nu... efter sommartidomställningen och många nätter det sista antar jag.

Helt otroligt hur mycket snö ni fortfarande har kvar! Men det är väl den där tredje årstiden någon skrev om - "Vårvinter"

Ha en skön vecka och lapa så mycket sol du bara kan!

Påsk-kramar Lotten

Anonym sa...

Tusen takk for godt tips angående tapeten! skal ikke se vekk ifra at jeg prøver det:-) da blir ikke tv-en så voldsom.

Ha en fin kveld! klemklem

BlandetLoft sa...

Så fin sofakroken din er nå!! og det brettet var stilig på stuen. Hoho
Ha en fin uke.
Klem fra meg

Maria sa...

Hej på dej!
Idag undrade jag om det verkligen kommer att bli sommar igen, med dessa mängder snö. Försökte skotta mig in till uthusdörren idag och snödrivan framför dörren var upp till brösthöjd på mig eftersom det även rasat från taket. Jag kan säga att jag inte klarade av projektet idag. Måste skotta mer en annan dag. Puh!
Ser så härligt ut med dina sommarbilder nedan. Nu längtar jag rejält.

Konstigt att livet även varit lite tungt för mig. Men det är väl de bekanta hormonerna kanske. Jag har dock inte så djupa dippar så det brukar gå ganska lätt att komma upp till ytan igen...

Kram! Hoppas att vi kan synas snart...

Sanna sa...

Skönt att det har vänt för dig och att du börjar bli piggare igen gumman =)
Vet du vad..jag skickar påfåglarna till dig! Du får dom som ännu en liten vårpresent.. =) <3
Hoppas du får mannen på andra tankar så att ni får en liten gokisse i familjen..jag kan inte tänka mig ett hem utan katter =) hihi..
Hoppas du får en fortsatt fin vecka gumman!
Kraaaaam i massor
Sanna

Susanne sa...

Haloj fiiint bord du rusta har snygga randiga mattor svartvita i plast fins även på MAXI för rätt summa
solen ja det var som ett ok togs bort från mina axlar i går i dag verkar vi inte ha samma tur...
hoppas vi kan ses snart "längtar"
massa gosiga kramar till dig och de dina i Påsk... och massa gott i äggen :)

Elisabeth sa...

Wow, vad mycket snö. Jag är så nyfiken på var i Norrbotten du bor... Kan man få en liten ledtråd..? ;) Elisabeth

Berith sa...

Godmorgon go´a Lycke =)
Vad glad jag blir över att det underbara bordet kommit till rätta , det pryder verkligen sin plats !!! =)
Filten du har i soffan är ur läcker , jag blev föräslkad i den på en gång !! =))
Ibland känner man sig lite underlig , utan att kunna sätta tumme på vad det är , jag hade en sådan dag igår =)
Även här lyste solen från en blå himmel igår , man börjar längta efter gröna gräsmattor , men som hos er så är det även här en bit bort =)
Önskar dig en riktigt bra dag , varma kramar =)

till-vidas-ara sa...

Lotten: Tack sötis!!! Jag förstår verkligen att du är trött - Jag borde inte vara det, men solen kan nog hjälpa! Jodu :) Här är det VÅRVINTER, hihi!
Kram Lycke

Jannepålanne: Tack goa du! Ja, det är nog klokt att testa först - ska se om jag hittar det där inlägget på inredningsprogrammet - det var såå bra!
Kram Lycke

Blandet loft: Ja, visst gjorde sig brättet rätt så bra i stugan, hihi...
Kram Lycke

Maria: Nä, efter den här vintern undrar man verkligen om det ska bli en sommar i år! Ser framför ,mig din skottning igår, hihi - jadu, om jag trampat ända ner i backen i trädgården igår så tror jag mer hade försvunnit än bara mitt ben, hoho! Lycka till med fortsatt skottning!
Kram Lycke

Sanna: Men du är väl föör uuunderbaaar!!!!!! Oj vilket leende som spred sig i ansiktet på mig! Och gladast av allt blir jag av din välvillighet - goaste du! Något fint kommer åter till dig vad det lider och jag behöver inte fler än två till spisen (om du hade fler!) Jo jag tror att veckan vänder nu - jobbar på det, massa kramar Lycke

Susanne: Om jag bara hade biiil igen!!! Men den är på verkstan tills åtminstone efter helgen - önskar du var här så vi kunde ta oss en rejäl runda runt loppisarna! Måste absolut kolla upp Rusta och Maxi..
Kram Lycke

Elisabeth: Tack för din goa kommentar :))Jodu - här är det minsann snö så det räcker :) Jag bor i Luleå i en liten "by" strax utanför ute vid havet :)
Kram Lycke

till-vidas-ara sa...

Berith: Jaa, visst är det fint bordet :) Det var väl värt att vänta på! Den goa filten tror jag fortfarande finns på Lagerhaus - hade gärna haft fler :) Jodu - man får jobba med sina underliga känslor - idag planerar jag att gympa och gå långpromenad till jobbet för att få kroppen glad - hoppas också att sola kommer igen!
Kram Lycke

Maya: sa...

Oioioi, så vakkert det lappeteppet i sofaen var! Var det jeg la merke til med en gang. Så nydelige farger, der tror jeg at jeg må herme hihi. Høres tøft ut med svart/hvitt teppe under, det hadde blitt tøft tror jeg!

Maya

erry sa...

WOW vad snyggt det blev med bordet på plats! Och med filten, den är så fin! Har varit o klämt på den några gånger på Lagerhaus, men inte tyckt att jag behöver EN TILL filt :P Men kanske ändå... får se om de finns kvar. :P

Här har vi haft en regnig dag idag, men nu tittar solen fram. Genast blev jag mycket piggare o gladare! Hoppas på att ägna kvällen åt lite pyssel, men har en liten kisse som inte vill lämna mitt knä. Hon har blivit opererad idag och är lite groggy.

Kram på dig vännen!

Cattis sa...

Vilket snyggt bord! Härligt att det kom fram till slut! Och det ser sååå himla mysigt ut där!