torsdag 15 november 2012

torsdag ..







En liten hälsning från andra sidan innertaket. jag har rivit det idag så hela himlen, är
alldeles synlig nu..
Åååh ni ska tro att jag mår så gott nu. I gammal tunntrasig arbetsskjorta står jag och
slipar för hand i södra takhörnet. med mellanbrors slalomglasögon på näsan. radioskval
från köket och kaffet inom amlängs avstånd.. ni ska tro att jag mår. jag bara älskar det
här, egna arbetet i egna huset, arbete som syns, som ger resultat, en tom målarduk att
fylla med färg ..
solen som kikar in nu. solflingor på min högra axel. möjligheterna dansar schottis
vid golvlisten ...

torsdagskyssar Lycke


translation coming ..

14 kommentarer:

Pella sa...

Åh, det låter rofyllt. Det där skapandet alltså.. Du är lika inspirerande som vanligt även om jag inte är på besök lika ofta som förr! Kram P

annika sa...

Åh jag älskar också det där som man gör med sina händer och som syns. Plockade fram min symaskin i helgen och sydde frenetiskt.Helt underbart! Kramar

Unknown sa...

Hvilken energi :)
Så dejligt- knus fra mig :)

LyckligaPraliner sa...

Låter härligt! Jag tror jag vet vad du menar med hur det känns. Känner själv så då vi fixar och grejar med huset. Hade gärna sett en bild på dig i slalomglasögonen för att förstärka känslan ;)

Kram Ann-Louise

Queen of Kammebornia sa...

Hurra för solflingor! Och den där Vermeerbilden... åååh! Har du sett filmen? Kram!

Emmie sa...

Åh, dansa shottis med mig!
Härligt att riva och greja och bygga nytt...
Här storstädades hela lägenheten idag, sakta försvinner skitiga spår från ofräsch hyresgäst innan oss, och jag drömmer om gröna spegeldörrar, som de har i Pushing Daisies-serien...

Pop sa...

Härligt fina!
Nästan så jag drar en dans här på kontorsgolvet själv ; ) kanske visslar lite till det. eller börjar fundera på vad som göms under tak.

det händer så mycket här med, kanske inte just i huset men på jobbet och allt är bra sådär rasande bra igen.

kram på dig!
Pop

Emma sa...

Låter som en riktigt bra torsdag tycker jag. Kram på dig!

sarapirat sa...

låter fantastiskt! skönt och inspirerande...
en snabbis nu, kommer längre sen.
kramar

frk. Frida Fortissima sa...

Vilket lyckligt solströssel ni har i ert hus! Kan tänka att det är en plats där man mår gott inuti av att fixa och dona med taket, väggarna och allt det andra, till det yttre mår lika gott som det inre.
Varma kramar,
Frida

Queen of Kammebornia sa...

Så underbart att få brev från dig! Och vilken fantastisk berlock!!! Kram!!!

lillaicaica sa...

Vad duktig du är! Det är ju jättejobbigt att hålla upp armarna och göra något måla slipa greja en längre stund. Jag ska få renoverat i hela lyan tom några golv nu. Allt kanske inte det mest ultimata med tanke på att valen är begränsade, men jag behöver inte göra någonting :P
Det känns nog allra roligast och meningsfullt att greja i sitt hem om man äger sitt boende.
Kram från ett synnerligen grått småland idag. Ica

frk. Frida Fortissima sa...

Hej där fina du = )
Idag länkar jag till dig i min blogg. Varma kramar, Frida
http://frkfridafortissima.blogspot.se/2012/11/play-it-forward-del-1.html

Nina sa...

Jag kan se i mina ögon dig i den dammhimmelen med målarfläckar, slalomglasögon och ett leende som överstiger solflingorna - förenas och blir ett.

Fråga inte vad världen behöver
Utan fråga vad får ditt hjärta att sjunga.
För det som världen behöver,
är mera sjungande hjärtan.