fredag 2 april 2010

Glad påsk till Er alla i stugorna....!
Idag kom så utemöblerna fram :)
Jojo, här har vi fortfarande dryga metern snö i trädgården, men nu tyckte jag det fick vara nog ;)
Igår regnade det och var en grad varmt - härligt mycket snö smalt framför mina ögon, och idag har det varit strålande sol hela dagen och mera plusgrader såååå...

...Jag tog bestämda kliv in i vårt överfulla garage, gick bärsärkargång genom röran - och ut med möblemanget! Nu blev det ju stolar från lite olika trädgårdsgrupper, hehe, eftersom jag inte fick tag på alla, men det blev lite roligt tycker jag :)



Tänkte det skulle bli lite fika och pyssel av påskkort här i solgasset och dotra höll med.
Takdropp och barmark på infarten - hjärtat ler och nickar instämmande..








Se vaxduken som äntligen kommit!!!
Jo, det är faktiskt virrvarr-mönstret "Sassabrassa" formgivet av Sigvard Bernadotte och alldeles för dyr var den, men vi får ta väl hand om den:)Vårligt blomster från Handelsträdgården och påskmidag med lax, sill, ägg, kräftstjärtar, potatis och en del prinskorv till kräsna barnamagar. Alldeles nyss gick barnen iväg för att påska hos grannarna med fina påskkorten, ingen sol längre, men en mysig varm dimma att promenera glada barnaben i.

~Lycke

15 kommentarer:

Bloggarmorsan sa...

Å vad härligt det såg ut... Men liiite kallt och burrigt?? Här har vi bara fläckvis snö nu och underbart härligt regn! Var ute förut och kunde konstatera att påskliljorna vågat sig upp en 4-5 cm!!! Din fina vaxduk får mig att tänka på min barndoms köksbord som hade just det mönstret! Så glad att du verkar gå lite mer i dur just nu! Önskar dig en underbar påsk!
Kram HElena

Ann sa...

Härligt tjejen! och vilka fantastiska bilder! Visst är det härligt med påsk..och vår..

Kram och fortsatt glad påsk!
/ann

Berith sa...

Godmorgon =))
Vad mysigt de ser ut att ha det där de sitter och pysslar mitt i snön ;))
Vill inte våren komma , så får man ta saken i egna händer och skapa lite vår ;))
Vilken underbar vacker vaxduk =))
Önskar dig en fortsatt trevlig påskhelg , varma kramar =)

till-vidas-ara sa...

Helena: Tack goa du! Faktiskt så var det inte kallt :) inte i solen i allafall! Det är så här uppe att det kan värma en hel del när det är sol och mycket snö, tycker jag i allafall, hihi!
Låter underbart med regn, det gillar jag!Och påskaliljor..grr..avis :)
Jo, jag är jätteförtjust i duken - kul att du fick minnen :DDD
Kram Lycke

Kattan: Jaa underbart att våren träder in!! Och här är det verkligen på tiden!!!
Kram Lycke

till-vidas-ara sa...

Berith: Godmorgon goa du! Ja, det där med pysslet i snön var faktiskt det härligaste vi gjort hittills i påsk :) Är så glad att jag stökade fram utemöblemang! Ja, vaxduken känns perfekt till bordet - med tanke på att hela väggen är översållad med Josef Frank - blommor :)))
Kram Lycke

Helena sa...

Heeej igen! Och glad påsk!!!
Jag har ju bytt adress; Gå in på www.bloggarmorsan.blogspot.com så hittar du mig!!!!
Kramkram Helena

Susanne sa...

ja dagen i går var härlig härlig..
Idag ingen sol... men härligt att du fått ut möblerna :)
Påsk kramar

Sanna sa...

Ni ser ut att ha det underbart där i vårsolen..här har det oxå varit soligt och skönt idag.. Har plockat och sopat på altan..i rabatterna börjar tulpanerna och krokus kika upp lite försiktigt.. Vi skottar ut snön på vägen så att den försvinner fortare..sååå härligt att våren äntligen är här för att stanna (ta i trä..).. skall köpa hem lite penser i veckan och göra lite vårfint ute på trappen.. =) Myyyyys!
SV: Jo det skall bli spännande att se om jag får någon rätsida på bröllopsplanerna..är ju första gången med ett riktigt bröllop.. Har varit gift en gång i min ungdom och det var den borgliga varianten..trist..då vigseln var över på mindre än 10min.. =/
Åhhh nu blir jag supernyfiken! Har postat dina fåglar så jag hoppas du får dom bara helgen är över =)

Påskkramar i massor
från Sanna

Sanna sa...

Glömde visst! Duken är ju bara för superhärlig! =)

Julia sa...

Vad fint ni har det! Glad påsk fina du!

Ninas Drops sa...

hei hei.
Sender deg gode påskeklemmer tilbake kjære du.
Håper dere har det fint og koser dere masser.
Er for øyeblikket alene hjemme da Hr Drops og Lille P er på fjellet å går på ski. Jeg orket ikke det i dag jeg da jeg har hatt en lei forkjølelse hele påsken...grrr...hihi...
Spiser sjokolade og leser blogger jeg da.
Mamma ringte meg i stad og sa at de ikke har mer snø igjen...men usch, vi som er har mye igjen...du bor jo mer norrut en jeg da....så snøen din ligger nok litt lenger enn her hos meg også...men når den først forsvinner så skjer det fort fort.....svisj svisj..!!!
Klem klem
Drops

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

ser mysigt ut!
här på gotland är snön borta nu.

Elisabeth sa...

Heja Lycke! Jag önskar att jag kunde ta snön lika proffsigt som du. ;)
Kram, Elisabeth

Re-dizain sa...

Det ser gudomligt ut med dina möbler och vackra dottern där i snömiljön:) Att investera i design är aldrig för dyrt:) Att handla nya billiga saker är att slänga bort pengarna, så tänker jag!
kramar

erry sa...

Så härligt det ser ut att sitta i solskenet mitt i snön och påskpyssla!! :D

Kram!