onsdag 20 oktober 2010







Är så less på att må dåligt - att inget orka -
Magen som en spärrballong, påväg att sprängas fast jag bara är i vecka 25....såja såja, gör nu bara det du ska, ett steg i taget, minut för minut...

Räknar timmarna.....
Regnet som aldrig vill sluta
vet att det nog är såhär pga barnet som gick förlorat...min lilla Vida...sorgen som aldrig försvinner - blir bara annorlunda, förändras...

För mig är hon verkligare än någonsin.
Två år sedan nu ......en månad bort till att hon inte rörde sig längre
Stilla...

Ryck upp dig. Ta dig i kragen. Ja, jag gör det många gånger per dag. Små uppryckningar och jag tar i allt vad jag mäktar..

En ensam soppa till lunch. Mmmm soppa är gott...

Ett rävspel för 11 riksdaler på Tradera. Påminner om farfar...

Drömmen - var tog du vägen? Hur hittar jag tillbaka? Vad får mig glad???

...Julen - om det vore Julafton!!!!
Jag ska kalla på den. Få den att komma fortare...
Jag ska julpynta!!!!

Ja, jag ska då fan inte vänta till i december med pyntet!
Här ska planeras - här ska letas drömmar i minnenas kista. Jag åkallar mina barndoms Jular...glädje, förväntan, kulörta lyktor och magi i tidig juldagsmorgon...

Ett glimmer långt där inne.

Här kommer jag...försöker.

~Lycke

7 kommentarer:

erry sa...

Mysiga bilder du har fångat i ditt "vemod". Jag kan aldrig förstå hur du känner, men jag jag kan ana...

Skickar många tankar och kramar till dig!

Inredningsmamma sa...

du skriver SÅ POETISKT kära vän!!
Ta tillvara på det, ta tillvara på dagen, julpynta JAAAför tusan:))
Även om magen påminner dig om kära Vida Och hon är ju alltid vid din sida. :)
Detta är något nytt o fantastiskt som snart ska komma :) tänk vad underbart!! snart ska jag bjuda på middag hos oss :)
kramar!!

Lotten sa...

Så vackert du skriver och bilderna är drömska.... Jag känner din smärta igenom bloggsfären. Jag vill ge dig smärlindring.... Sjuksköterskan i mig vill hjälpa!

Kära, goa Lycke.... klart att du skall julpynta om du vill det! Ta hand om dig!

Styrkekramar Lotten

Sanna sa...

Hoppas verkligen att du piggnar på snart gumman..ja varför inte..julpynt kanske är rätta sättet för att få upp livsandan igen.. Go for it girl! =) <3

SV: Mmm vimpel är superfin, men vinner den göra vi då inte..suck..får väl testa att sy en egen till honom i framtiden.. =)

Kraaaaam i massor
Sanna

Jenny Bergvall sa...

Det är okej att bara vara att må skit ett tag och sörja. Så skynda långsamt ur och ta små steg. En jobbig fas som inte går att skynda förbi. Men passa också på att njut lite. Klappa, smek, krama, sjung. OCH julpynta NU! ;) kRAM kram kram!

Persilja sa...

STOR VARM JULKRAM!!!

Susanne sa...

JUL kramar i massor.. se så ät praliner som man ska till jul..
citron vatten drack jag mot illamåendet!