lördag 29 december 2012

lördag ..



mellandagar. vi går våra eviga promenader. jag och Liten. Vi går för han tycker
om det så mycket. Jag med. jag tittar i fönster och funderar om tider där innanför,
de gamla och deras minnen, blicken ut genom frostiga fönster. en väntan... och
klockor som tickar, de har sina rum..
Vi går jag och Liten. för att min kära ska kunna bygga lite mer på väggen till vårat
sovrum. vi går..jag sjunger sånger om Julen, om vintern och du
plockar snö klumpar vid vägkanten. det här livet, rara... det är bra, jag sjunger
sånger till dig om kvällen och du sjunger med, på ditt eget lilla språk....

 ~ Lycke

23 kommentarer:

Unknown sa...

Det er godt at gå :)
Sjælen er mere fri, der ude i den friske luft- der er højere til loftet og blikket kan vandre længere end langt.

Queen of Kammebornia sa...

Så fint! Stor kram!!!

Sanna sa...

Låter underbart med era vinterpromenader kära du.. <3

Ja det verkar som min julklapp till rara du dröjer också..men den kommer också när den kommer.. ;)

Sköt om dig gumman och hoppas du har piggnat på nu.. <3
Varma kramar
Sanna

Emmie sa...

Underbar bild...
Hör tog bloggkraften slut, krafterna går åt till andra stordåd... :)
Passar på att önska gott nytt, hoppas själv på många insikter, nya drömmar, gamla drömmar som slår in, och någon form av arbete... Vad önskar du?
Kram

kristin på krickelin sa...

Så fina texter hos dig. alltid. Hoppas ni har härliga juldagar och firar in det nya på ett magnifikt sätt. kram

Maria sa...

Jag älskar den här texten.Så vackert!

maria

Caroline sa...

Så vackert och fint! Både orden och innehållet. Och fotot!
Underbara vinter där uppe. Här är det grått ute och grått inne och grått i sinnet!
kramar! <3

Heather sa...

What a beautiful photo! And what dreamland snow. Your home is such a magical place! I know this is a dark time in Sweden--- is this photo truly at night? Or is it dark like this for long stretches at night now?

Maria sa...

Mysigt med stor&liten promenader i snön!

Mina kinaskor beställde jag för något år sedan på en websida som hette Eldopalen, men nu när jag söker på det hittar jag bara något aktiebolag, så kanske finns den inte kvar. Men om jag hittar så ska jag tipsa dig.

Maria sa...

Hittar en annan sida:
http://www.indigoshop.se/kinaskor.html

kollijox sa...

fina fina, du och liten. önskar dig en fina mellandagar och ett riktigt gott nytt år! kram

Trädgården på Höjden... sa...

jag fotograferade också månen idag. så starkt lysande. såg nästan magisk ut när den strålade genom rönnsumaken mot den mörkblå himlen. stunder då allt stannar upp och jag drar ett djupt andetag. nu. just nu och inget annat finns.
din bild är så vacker. dina ord med.
kram fina
åsa

Nanna sa...

Vilken fantastisk bild!!! Snön och liten i mörkret. Så fint du skriver också som alltid. När kommer din bok? Stor kram och gott nytt år..

Kaspara sa...

Så vakkert, så vakkert skrevet Lycke!! Herlig bilde også av en liten krabat på oppdagelsferd i verden. Finfine dager til dere!
Klem fra Kaspara

annika sa...

Åh Lycke! Jag blir varm i hjärtat när jag läser dina ord idag. Stor kram!

min tekopp sa...

Å så vackert, jag blir alldeles bomullsmjuk inuti av dina ord. Så härligt och fridfullt det är med promenader.

Gott nytt år till dig lite såhär i förväg!

Kramar

sarapirat sa...

åh,
så himla go han är! där liten, i snön...under månen.
så fint!
skulle gärna gå där med er!
kramar

Åsa sa...

promenader är underbara, tid för samtal, tid för reflektion, tid för njutning...ja tid för allt...
ta hand om er på era promenader...
Gott Nytt År önskar jag dig
kram Åsa

frk. Frida Fortissima sa...

Så vackert ända in i själen. Tack!
Kram,
Frida

Metronyx sa...

Så mysigt med en liten nynnare i sin famn : ) Jag saknar faktiskt det där att få sjunga vaggvisor för mina raringar. Betvivlar att tonåringen skulle uppskatta att jag satte mig vid hennes sängkant och sjöng Vargsången nu. Så istället går jag omkring och lyssnar på Besvärjelse flera gånger i veckan och hoppas att det förmedlas undermedlas till min stora sötingar...så att de fortfarande vet att de alltid har min famn att återvända till, hur stora och coola de än börjar bli. Gott Nytt År vackra Lycke.

Prinsessorna på Bellevue sa...

Mysigt med sånger med en Liten på promenad!

Önskar dig ett Gott Nytt År!

Kram
Petronella

Persilja sa...

Tack för jul och nyårshälsning medan jag varit borta! :) Det ser ödsligt och vackert ut i månskenet.
Nyfiken på dina nya tapettankar. Bäst att vi dejtar lite. Kanske så snart jullovet är över. Vi hörs! KRAM

SusanLotus sa...

Vilken vacker bild!
Så härligt med promenader i snön och mörkret. Lyllo Er. Här smälter allt bort nu...
Varm kram.