torsdag 27 maj 2010










Äntligen lite sol igen!
Har varit helt galet trött i dagarna tre...
...somnade nästan under självaste semifinalen till schlagerfinalen
- och det säger jag
- är inte likt mig ändå....det ska mycket till innan jag missar något som närmar sig schlagerfestivalen!
Så har det alltid varit.

...11-åriga Lycke som sitter på golvet framför tv:n och studsar upp och ned av spänning
...långt mycket äldre Lycke som gör precis likadant ;)
Serbien och Ryssland är mina favoriter än så länge.
Serbien för den "charmiga" som fixar Bregovic så fint...
Ryssland...har en ryss till farfar.
...Fjärdedels-patriot är jag, med en mörk, romantisk ryss-gen som slår an så fint i denna låten...

En gås har flugit hem från Loppis.
Han ska bo i våran trädgård.
Mannen grymtar något ohörbart, men jag tröstar honom med att nu tänker jag inte så mycket på gåsar längre...
- nu är det trädgårdssvanar som gäller istället :)

Päronträdet "Pepi" ser större ut om man fotar det underifrån. Båda päronträden har blomknoppar med löfte om mer.
Jag hoppas på päron!
Några gamla tunnor från loppis...tänkte plantera blommor i dem. Fint tycker jag.
...och mina gamla "Converse", som har gjort comeback.
Tycker det var nyss jag lade undan dem i källaren.. fast 90-talet var kanske inte igår?
Tiden ja!
..om att vara närvarande...

Det går bättre nu!
...ikväll...
tror jag vi sitter allihopa och studsar framför semifinal 2...

~Lycke

10 kommentarer:

erry sa...

Underbar färg på bordet, söt gås och snygga dojjor! :)

Jag missade helt semifinalen i tisdags men ikväll missar jag inte! Jag är också barnsligt förtjust i melodifestivalen!

Kram!

Randiga Tråden sa...

Hoppas att du mår bättre nu, så snyggt päronträdet är.

Elisabeth sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elisabeth sa...

Hej finaste Lycke! Jag blir alldeles glad av gåsen. Och inspireras som vanligt av din handlingskraft. Jag tittar in och litar på att du handlingskraftigt har tagit dig an något nytt spännande projekt..! Stor kram. Hoppas du får en fin fredag.

till-vidas-ara sa...

erry: Härligt att höra någon annan som är sclagernörd :))))
Hoppas du inte missade gårdagens omgång! Tycker inte den var lika bra som 1:an dock...obegripligt hur vissa kom med i finalen..minns inte vilka jag gillade bäst, vilka tyckte du?!?

Kram Lycke

till-vidas-ara sa...

Randiga tråden: Tack gois! Päronträden är min stora stolthet i trädgården när det är ganska svårt att få sådan att överleva här uppe i norr - de sorter jag har har rysk - finsk härstamning och därför större chans att lyckas med!!!

Kram Lycke

till-vidas-ara sa...

Elisabeth: Tack fina du!!! Idag har jag än så länge bara varit handlingskraftig nog att få barnen till skolan utan större messyrer, hihi...men ska försöka orka med att fortsätta målningen av trädgårdsgruppen!!! Härlig fredag önskar jag dig *+*+***

Kram Lycke

Berith sa...

Godmorgon =))
Även om man är "närvarande" så rusar tiden förbi i blixtens hastighet ;))
Vilken fin färg på bordet =))
Jag hoppas att det blir många päron på ditt träd =))

Önskar dig en bra dag och en trevlig helg , varma kramar =))

Inredningsmamma sa...

jättefina skor!!och vilka söta färger på borden.Karamell! Själv är jag inne i en rosa/svart period Big time! Kolla gärna min blogg ,och jag behöver inredningstips till vårt sovrum. Kan du inte titta förbi ngn dag? För mina idee´r är HELT slut. hela familjern skall rymmas + en massa förvaring..
Kram:)

Maria sa...

Hej!
Bordet var fint både i rosa och o den nya färgen. Härligt med lite regnbågsblandningar i trädgården.

Kom snart och hälsa på i mitt sommarrum på altanen!