måndag 10 maj 2010

Kära måndag...














Kära måndag...äntligen är du här! Helgen var tung. Vaknade med värk i kroppen och så var jag ledsen för något...
Många måsten att göra?
Räfsning påbörjades. Krukor tvättades. Middagar och luncher lagades. Barnkalas. Ingen tid att inte må bra. Jag är en småbarnsmamma...!

Hittade vackra gamla skor på loppis till Dotra - alla för små... När växte mina "små" och blev så stora?
Ville bli "nyttig" och tappa kilon. Började äta viktväktarmat. Väntar fortfarande på att kroppen ska förstå:)))
For till landet och hälsade på öm moder och man. Fotade deras båt som ska säljas. Med hem följde två levande saker och en som ser levande ut :)

1: Ett stycke surdeg i burk. Surdegen heter Herman och ska röras om- annars dör han...

2: Några styck hälsoblommeskott, Dr Westerlunds som doftar så gott tycker Lava...

3: Ett stycke duvhök som mamma och Nonno inte ville ha kvar då han börjat bli tufsig och fälla fjädrar. Även han döptes till Herman. Herman gick över till andra sidan när han för några år flög huvudstupa in i mammas köksfönster...Jag tycker Herman är fin!

Mår lite bättre nu. Tussilago och scilla sprider glädje vid verandadörren.
Grannens hund gillar mig. Hon heter Flisa och kommer alltid och hälsar med glädjeskutt.
Nu ska jag räfsa slänten som hon sitter på :)

~Lycke

15 kommentarer:

PippisRainbow sa...

Ååååh Lava - vilket underbart vackert namn ni har gett henne!!!

Härliga bilder också :-)

Ann sa...

Vårtrötthet? Vårdepression? Det kan vara sådant också som gör att det inte känns så bra i själen fast det egentligen ska kännas så toppen allting den här tiden på året.
Härliga vårbilder i alla fall!
Kram Ann

Inredningsmamma sa...

ååh nu fick jag ett "vårrus" när jag läste och såg dina fina bilder :) Carina

La luz del norte sa...

Ikke mitt hus, nei! :) En jeg kjenner sitt hus. :)

Håper alt er bra med deg!

till-vidas-ara sa...

Queen of night: Tack goa du!!! Jo, vi har aldrig ångrat detta namn - och dotra gillar det också som tur är :) Härlig måndag till dig...

Kram Lycke

till-vidas-ara sa...

Kattan: Ja, visst är det så...och det kalla vårvädret gör sitt till..morr! Idag har dock solen visat sig och genast var allt så mycket bättre...

Kram Lycke

till-vidas-ara sa...

Carina: Vad bra!!! Ja, det är ju nu den kommer!!! Bara ut och kratta - nä just jag - ingen trädgård, men du kan komma hit och kratta, hihi...eller bara sitta och förgylla mina dagar..

Kram Lycke

till-vidas-ara sa...

Solrosa: Aha...men underbart var det hursomhelst och vad härligt att känna någon som bor i ett så vacket hus :)))

Kram Lycke

Susanne sa...

måndag ...i dag tisdag grått och mulet men det har varit 5 plus i natt kylan är snart ett minne blott :)
härliga bilder skolplanschen var kanon ju!

till-vidas-ara sa...

Susanne: Jo, den fann jag på Kronan i vintras - love it :) Här har också varit kring 5 i natt så det finns hopp om liv ju!!!

Kram Lycke

Berith sa...

Godmorgon Lycke =))
Ibland förstår man sig inte riktigt på sin egen kropp , fast man tycks känna den så väl ;))
Vilket underbart namn dottern har =))
Önskar dig en bra dag , varma kramar =)

Sanna sa...

Verkar som om din vecka börjat bra gumman.. =)

Tycker också att herman är fin, min blivande make önskar sig en korp att sätta upp på väggen..men än har jag inte hittat någon åt honom.. =)

Nu får du lov att hålla alla tummar och tår, behöver all kosmisk hjälpande energi jag kan få..verkar som om vi faktiskt får köpa det hus jag har ställt in siktet på..komiskt nog det hus jag velat ha hela tiden men letat ersättnings hus för..hihi..men vågar inte lita på att det är sant förrens jag har kontraktet i hand..skall till banken imorgon och se om det kan lösa sig ekonomiskt nu också! Pirr pirr..sååå nervös.. =)

Hittade min tapetbakgrund på nätet, men önskar att jag hade denna tapet i min ägo.. =)

Kraaaaaam i massor
Sanna

Elisabeth sa...

Herman har varit här också helt nyligen. Han luktar inte lika gott som han smakar.

Apropå din kommentar på mitt frenesi-inlägg: Jag hade det på känn, Lycke. Vi kunde driva ett litet kraftverk ihop, du och jag.
;)

Fruädel sa...

Mmmm, vilken fin blogg du har! Precis den spark i baken jag behövde för att känna att man orkar ta tag i fixet när man kommer hem! Kram på dig duktiga du!/tess

Julia sa...

Vilka fina och våriga bilder!