onsdag 9 oktober 2013

onsdag ..







                            



..jag läser Mikael Niemi och blir förfärad. Jag lagar burgundisk köttgryta och kryddar med
barndomskänslor. Vätan som svämmar över på alla håll. men om det tycker jag bara bra, 
för det mesta. Tycker inte om hårda skal. och jag blänger ofta på vår nymålade trävägg i vardags-
rummet... fingrar på sandpappret, vill nöta och skina igenom.. in under ytan och känna hur det lever. 
som med allting annat. Att vara levande och göra en resa varje dag. att vilja göra en resa!Vi har långa 
samtal om nätterna. Jag är trött men lycklig. Faller, blottnar upp och svämmar över. återföds 
och 
får en ny form..
.. allt mer tydlig i konturerna..

ja.. livet


( lyssnar fortfarande på Winnerbäck. kan liksom inte sluta. Har ni hört den här...underbara..! )


12 kommentarer:

Satu sa...

Oi, so charming photos, so autumn, so peaceful! Hugs to you!

Anna sa...

Jag tycker så mycket om din blog. Jag blir nyfiken på om du kommit i kontakt med ayurveda? en påflugen fråga kanske men du verkar så vis.

Unknown sa...

Så smukt , aller dejligste Lycke :)
Du gror og vokser og forandres- virker glad og ved godt mod. Trætheden vil altid følge os :)

till-vidas-ara sa...

Satu: Thanks dear you. hugs back to you. Autumnhugs ..

Anna: Tusen tack för dina fina ord. Blir så glad * ibland vis, ibland det motsatta. Ingen ayurveda, bara livet..men nu blev jag nyfiken på att lära mig mer om det. tack och välkommen tillbaka..***

kramar Lycke

till-vidas-ara sa...

Miri: ja (ler) just nu en rätt rejäl våg. brukade vara rädd för dem...

morgonkramar Lycke

Persilja sa...

Fy den är riktigt otäck. En bladvändare, jag var tvungen att läsa fort för att se hur det gick men mycket hade jag efteråt velat slippa ha läst. Jag undrar hur Niemis hjärna ser ut efter den boken! ;) (Kollade in på din tradera och dog ju! taklampan vill ju jag ha!!!! Hoppas den inte blir för dyr så kanske jag lägger ett bud, Men den lär nog dra iväg för långt bort för min börs. Klänningen är inte klar, kom av mig helt, minns knappt vad vi sa, men när jag sätter mig kommer det nog tillbaka. Nästa vecka blir det nog. Jag hör av mig! Kram!

till-vidas-ara sa...

Persilja: jag läser den också fort stundvis :) och precis sådär tänkte jag också om Niemi. tänkte att jag nog kanske inte har lust att lära känna hono..typ!
får hoppas då att den inte drar iväg..lampan..och om jag inte var så i behov av de där slantarna så skulle jag ge den till dig direkt kära du! Drar de tillbaka buden av nån anledning så får du den bums ***

kramar Lycke

Villa Frejas bokblogg sa...

Du skriver så fint i vanlig ordning. Jag gillar att dina konturer blir skarpare samtidigt som lite luddighet öppnar upp för spontanitet och livsglädje - tror jag. Man får inte bli för skarp och inrutad. Men jag kanske tolkade din text fel. Kram.

sarapirat sa...

hej du fina, nu är jag i sverige igen.spontant och blixtvisit, för att vara hos farmor en stund som är så krasslig...
och har precis upptäckt den här som jag fullkomligt älskar, liksom värker lite när jag hör dom här orden...

kramar till dig

Anonym sa...

Den där tjejen sim målade ett porträtt av dig , hur får man tag på henne/hennes blogg?/ lina.oj

Anonym sa...

Vad betalade du för din bild? ( vågar man fråga sånt?). Tavlorna i Saras hus har hennes man hittat i ett ödehus./linaoj

till-vidas-ara sa...

klart du kan fråga sånt :) vad som helst!!! Jag mailar dig..

Lycke