tisdag 29 oktober 2013

 tisdag ..









snön som regnade bort. Vintertiden på klockan, bjuder in mörka gator, regnvåt 
asfalt och katter som tassar på tå mellan vattenpölarna. en knapp är borta. jag 
hittar den aldrig... 
Om kvällen. på gatan utanför vårat hus. det står ett par under gatlyktan och pratar 
så länge, länge. Jag tänker på Göteborg. 
bitsocker i kaffet. som om jag någonsin brukar? nya infallsvinklar, nya djup. det regnvåta 
som speglar ett djup jag känner. ett lenande varsamt. Jag ler ett ebony instant-leende, 
när jag skakar hand med det förflutna..



Translation: 
the snow that rained away. wintertime on my watch, inviting dark streets, rain-wet asphalt 
and cats tipping on toes between water-slops. a button is missing. I will never find it..
At night. on the street outside our house. a couple standing under the street lamp, talking for so 
long, so long. then I´m thinking of Gothenburg.
a sugarcube in my coffee. as if I ever use to? new angles, depts. the wet by rain reflecting a dept 
I feel. soothes within. I am smiling an Ebony instant-smile, while shaking hand with the past ...




~Lycke
(den fina väskan har bästa väsk-konstnären fru P gjort. Love! som alltid..)

11 kommentarer:

LyckligaPraliner sa...

Jag tror du hittar knappen. Och även om du inte gör det är jag säker på att du hittar en annan knapp som passar minst lika bra. För du kan. Bitsocker i kaffet..Hmm.. Är det förändringar på gång tro? :)

Hur är det med era små igelkottar? Länge sen du skrev något om det.

Kram Ann-Louise

Sanna sa...

Åh bara älskar den underbara Persilja väskan..passar dig som handen i handsken kära du <3

Kramar massor
Sanna

A Peaceful Homemaker sa...

Beautiful and inspiring. I love the bag.

Satu sa...

Sooo beautiful post!! I love all the photos, bag, houses, the whole feeling. You are so sweet. Hugs, warm winds, calm mind, wishing you!

annika sa...

Lycke, du är på väg, det känns i varje inlägg att du verkligen tar dig framåt på ditt eget gåtfulla, poetiska sätt. KRAM

Persilja sa...

♥♥♥

Maria sa...

Snön töade bort, men det gör inte så mycket om det kommer ny till advent.
Vacker blå färg på kappan, den blå färgen!

Christina sa...

Underbar väska, en sådan där väska som man blir glad av att se.

Ha en trevlig helg! Kram

sarapirat sa...

fina du
skakar hand med det förflutna,
så väldigt fint uttryckt...
och det måste kännas skönt tänker jag mig.

kramar

Queen of Kammebornia sa...

Jag vill bar le och sitta där med dig och ha det fint. Kram!

SusanLotus sa...

Vackra foton du tar. Stämningsfulla! :)

Kram!