tisdag 15 oktober 2013

tisdag ..






För några dagar sen kom mattan. Mycket stor och fin, och i så bra skick vi kunnat önska för det 
låga priset. Nöjd nöjd nöjd..! 
.. med tavlorna på väggen blir det annorlunda. Andra och i lite andra färger och format: svartvitt 
foto, inramade vintageplanscher önskas..! En ständig följetong ja ..när något ändras runtomkring, 
att annat följer med.. (ler)
Foton från häromdagen. Sen blev jag sjuk. en envis magsjuka. Jag ligger till sängs och kisar mot 
tv:n, letar franska filmer förgäves. hittar husletarprogram. de duger fint..


translation: Some days ago our new carpet came! an Afghan one in good condition at a low
price and very big. love it very much! Planning other things around the wall of painting. as 
always, when changing something in the room. other things following. a permanent feuilleton.. :)
Fotos from the other day. Then I got sick. Laying at bed squinting at the TV, looking for french 
movies in vain. Finding house-hunting-programs. that will do ..


~Lycke


13 kommentarer:

annika sa...

Så ombonat och varmt! Och krya på dig vännen!

LyckligaPraliner sa...

Nej men fy för magsjuka! Hoppas de andra klarar sig! Ja visst är det så, börjar man på ett ställe så fortsätter det :) Jag vet själv hur det är. Är liksom mitt i "eländet" :)) Nej inte elände på det viset. Det känns verkligen toppen och välbehövligt. Jag letar ram nu till en tavla jag köpt. Det kommer att bli jättebra till teakmöblerna känns det som. Ny soffa ska jag beställa i veckan..är det tänkt..Om jag inte hamnar i kris och ånger :))

Kram Ann-Louise

till-vidas-ara sa...

annika: ja, tack! dålig fortfarande..! Hoppas du mår väl ***

kramar Lycke

till-vidas-ara sa...

Ann-Louise: Ja jag hoppas verkligen att de andra klarar sig! och ja den där följetongen (ler) tar liksom aldrig slut. men roligt är det. ramar letar jag också. gamla, fina, stora ramar letar jag med ljus och lykta. spännande med soffan. blir nyfiken. måste kika in sen o titta om du visar. nu sova lite..

kramar Lycke

Queen of Kammebornia sa...

Kryakramar! Vilken underbar matta!!!

Satu sa...

Oi I love the red in these pictures, wow!! And what a carpet!! Sooo beautiful!!

Maria sa...

Härligt stor matta! Krya på dig!

SusanLotus sa...

Så fint det blev!
Är inte så bra på att hoppa runt på bloggarna just nu men återkommer. Var så säker på det. ;)

Hoppas att allt är bra med dig snart och att magsjukan är puts väck lika snabbt som du hann uppfatta den!

Kram Sussie.

Maria sa...

Ta hand om dig min vän

kramar

maria

Persilja sa...

Ombonat och glödande varmt så här lagom till kylan! Jättefint. -krya på dig. Här har vi sjuklingar också så det är nog någotn som går!

Metronyx sa...

Om jag hade fått önskat bort något virus hade det varit alla magsjukevirus, fasar varenda gång det cirkulerar att nån i familjen ska bli sjuk. Krya på dig Lycke. En tröst måste det vara att det blev så orientaliskt mysigt i hörnan : )

Sanna sa...

Usch och fy för magsjuka..hoppas du mår bättre nu kära du <3
Ditt hem blir bara vackrare och vackrare..älskar din nya matta <3

SV: Snart mycket snart är min hylla klar..blir lång väntan mellan torkningarna men ikväll skall ett skyddande lager lack på sen är den redo <3

Varma kramar
Sanna

annacate sa...

Tack rara för det fina paketet! Det värmde så..tack igen! Jag känner mig träffad. Jag känner igen mig i dina ord. Som allt för ofta :) Jag hoppas du återhämtat dig. Det är fint här hos dig. Kram