lördag 19 april 2014

lördag natt..




..man kan gå vidare där, i skogen, i slänten ner mot havet. Där finns en strand som jag brukar sitta 
vid när jag mediterar..även om jag inte alls är där bokstavligen..jag hamnar alltid där i min tanke.
Där är det alltid månsken och alltid natt. inte alls kallt, inte varmt heller, utan mjukt och silkeslent 
mot huden. Jag rör i sanden med mina fingrar, och den är len som silver. Vågorna som slår mot 
stranden. Men det blåser alls ingenting. och månen lyser så starkt och välsignande.. Jag kan flyga.
jag lyfter av tankekraft och rör mig som vatten genom luften..som att simma, fast ändå så mycket 
mer, och underbart! Ikväll tänkte jag att du gick dit med mig. Min kära lilla stora..att vi flög 
tillsammans..


~Lycke

8 kommentarer:

Satu sa...

Oi Lycke, you know I love this, your words and these beautiful photos, so lovely! We need place like these for our mind. You write so charming, I fly here too :)

Metronyx sa...

Hon ser så fin ut din dotter, älskar hennes hår. Förstår att hon får följa med i tankevandringarna. Ibland är det lättare att förstå varandra där...i lugnet från dagens larm och distraktioner. Blir nöjd över att läsa att fler än jag har tankevärldar och ställen de besöker vid tillfälle. Jag simmar i havet ibland, andra gånger sitter jag vid lägerelden i skogen mitt i natten. Det beror på sinnesstämningen : )

sarapirat sa...

så vackert,
vilken hårfärg,
är det l's hår`??
kramar till dig kära du

Christina sa...


låter magiskt*

och Vilket underbart hår! Är det du på bilden?

<3 Kram Christina

Unknown sa...

At have et særligt sted- det må være en gave og at det særlige sted kan deles med een man elsker inderligt . den er i sandhed glæde.
Hvilket smukt hår !!

annika sa...

Vackert. Vilket hår! Och visst är det fint att vi har platser vi kan återvända till i tanken gång på gång? Påskkramar

Anonym sa...

Härligt inlägg Lykke. Det där håret skulle jag vilja gå vilse i. :) Det bästa med de inre resorna är att de kostar inga pengar, oftast går de att styra, men det är lika skönt att bara flyta med. Lämna allt annat mörkt bakom sig. Stänga inne de negativa tankarna som glufsar i sig energi. Kram Bosse

Sara ~Snövits äpple~ sa...

Så vackra bilder och så vacker text. Och hon har hår som Tori Amos. Önskar dig en dag med magiska glimtar. *Kram