onsdag 23 april 2014

onsdag..






                                         
                                          ..det var någon som sa, att man Inte, skulle prova 
                                         den magiska grånisseluvan. sådär innan den tovades...
                                         Vet inte vad som hände efter det.. den grådimmiga skogen, 
                                         mossan, skogen...skogen


Translation: Somebody told me. You shouldn´t try the pixie cap on, 
                             befure fulling it. Wish I had known..it was the last thing I heard 
                             yesterday afternoon..it´s kind of blur..the grey misty forest..the moss..
                             the forest..the forest..


~Lycke..

17 kommentarer:

Sanna sa...

Vilken underbar grånisse luva gumman..skall bli spännande att se den tovad och klar.. <3

SV: Ja jag har ju sen länge påbörjat min väg emot att bli mer självförsörjande..därutav min kurs i småskalig ekologisk odling, mina odlingar i trädgården, hönsen, mm..allt man kan åstadkomma i en vanlig villaträdgård.. <3
Önskar så att jag kunde hälsa på Anders och Elin jag också..drömmen vore ju att få flyttat in till dom åtminstone för en tid och insupa allt det underbart inspirerande.. <3

Sköt om dig söta rara du <3
Kram
Sanna

sarapirat sa...

stickandet ser så himla härligt ut...
jag kanske skulle börja ett projekt jag med.
det är fridfullt, terapeutiskt.

vår blir sommar, det är härligt.
idag legat på stranden och tillochmed badat.
kramar till dig

Unknown sa...

Åh,hvorfor dog vente, når magien ligger lige der :)

till-vidas-ara sa...

Sanna: Jag tycker du är så fin och bra som försöker göra det i det lilla! kanske att här med lite nån gång i framtiden. mannen talar om höns och får (ler) kramar till dig..

~Lycke

till-vidas-ara sa...

sarapirat: Låter alldeles underbart det! Ett tag kvar här till dopp i havet tror jag nog! Ja stickandet är en mycket bra uppfinning. Ikväll förtsätter jag på nästa luva ***

kramar Lycke

till-vidas-ara sa...

Miri: Jamenvisst! När jag öppnade ögonen så var den bara där. Behövdes bara aktiveras lite..det där andra seendet (ler)

och kramar, Lycke

Sara ~Snövits äpple~ sa...

Men du är ju helt bedårande här, som det mest mystiska och stiliga skogsknytt. Och fortsätt att göra så där vackra cirklar av kottar.. det gör gott för själen att uttrycka sig så vackert med saker från naturen.. Kram och blå blomster till dig*

till-vidas-ara sa...

Sara: Kram dej min vän (ler) Ja, det var en liten cirkel till min Vida. Med blå bandagat, rosenkvarts och den där starka, blå trollstaven som har mer kraft än tom bergskristall, men som jag alltid glömmer namnet på..och tre kottar. Som en kärleksförklaring, men också som en manifestation till att hon faktiskt finns där ute någonstans, i en annan dimension. Och i mitt hjärta.

Blå blomsterkramar till dig min vän, Lycke

frk. Frida Fortissima sa...

Vet du, att när jag var tolv köpte jag mig en tovad hatt och bar den sedan hela sommaren. Jag undrar just vart jag har lagt den!
Och jag länkar till dig idag, kära du!
Varm kram

Christina sa...

Vilken underbar luva, får mig att tänka på en julkalender jag såg som barn. Trolltider. Har du sett den? :) En av de bästa:)

Ha det fint! Kramar Christina

annika sa...

Gud du är helt underbar. Fantastisk som ett sagoväsen. Kram bästa Lycke!

Sara ~Snövits äpple~ sa...

Åh såg precis på din instagram att du har sett filmen The Secret Garden. Den har jag velats e i flera år, och nu känner jag att jag inte kan vänta. Vilka ljuvliga bilder du visade från filmen. *Kram

Queen of Kammebornia sa...

Som en huldra i skogen. Vän, vacker, kraftfull. Stor varm kram!

Caroline sa...

Så vackert så vackert, fotona, orden... poesi!
Som alltid inne hos dig,
stor kram

Anonym sa...

hej kära! vilken underbar bild på dig, älva! jag har dåligt samvete föra att jag aldrig träffar dig! saknar dig och er! är inne i bygga hus bubbla varje ledig stund står jag och skruvar gips eller plockar skräp!. Nåja hoppas jag är förlåten, vill gärna träffas och fika, kanske en lördag på stan?! om jag planerar lite så kan ju Jonathan vara me grabbarna. Vi hörs:) kramAR/ cARINA

Christina sa...

Hoppas att du har en fin vår, Lycke!
Kram Christina

Satu sa...

Lovely you!!!