tisdag 1 april 2014

tisdag..






Hej alla rara mot våren! Här hinner man visst ingenting. men kanske lite något ändå. känns som om tiden springer, luras. på alla sätt och vis. En månad före i väder och vind och knappt någon snö kvar trots långt upp i norr..
Förvirrande, förtjusande och den spegelvända världen som det känns
.. jag sitter gärna ute. jag läser mycket. läser in mig på grönskan som snart seglar jublande genom våra trädgårdar. Jag läser för att kunna skriva. men tiden saknas mig. såsom det säkert gör för oss alla. Jag 
misstänker att den går mycket fortare nu. den där Tiden. som om den verkligen gjorde? Jag försöker sakta 
in den,där jag sitter med laptopen i knät, kaffekoppen balanserande på armstödet till trädgårdsstolen. Lugnar min blick, kisande..fokuserar mjukt. Den där broschen ligger också på armstödet. Den är mig så kär. Ler mjukt när jag ser den, för jag fick den av en mycket fin vän. Broschen, med fina små vårblommor i blått. 
Den har fått flytta från vinterkappan till vårkappan nu..

så..några ord skrivna ändå. älskade bortglömda blog. Fina fina ni! Jag ska fortsätta 
läsa nu. Ikväll kikar jag in till eranVår. den allra finaste av tider..


~Lycke

14 kommentarer:

Unknown sa...

Der er så megen skønhed og poesi i og omkring dig. Du er et smukt og ægte mennesker og jeg bliver inspireret af dig- tak :)

annika sa...

Allt har sin tid vackra Lycke! Och när du är här då är jag här. Kram kram

Sara ~Snövits äpple~ sa...

Så glad jag blir att du tycker om broschen, jätteglad. Ja kort och brev blir det snart. Då skickar jag dig också en liten text som jag har skrivit, en liten del av en saga. Kramar

till-vidas-ara sa...

Miri: Ååh tack finast snälla du!!! Blir alldeles varm i hjärtat! och jag så inspirerad av dig juh <3<3<3

många varma kramar Lycke

till-vidas-ara sa...

Annika: det finaste av allt. Människor, fina som du, som finns kvar. Den här trofastheten, kärleken över himlarna går djupt in i mitt hjärta ska du veta. något rörande fint i det..

kramar Lycke

till-vidas-ara sa...

Sara: Ååh jaa! Den ser jag fram emot att läsa. Mycket!!! jag samlar lite åt dig fortfarande..inget skrivet tyvärr när jag får lite ont i händerna av att skriva mycket för hand. men jag kan mejla dig sen när jag har fått ihop något fint. men lite fint annat. och ord.. Den där broschen använder jag alltid!

många kramar om, Lycke

Anonym sa...

Vilka fina blå saker du lagt ut. Jag älskar blått. Visst springer tiden iväg. Är det därför vår heter spring på engelska? Vårkram Bosse

Christina sa...

Dina bilder är alltid så poetiska på något vis, som en fin liten berättelse som berör. Jag tycker om att titta in här i din blogsfär och jag blir alltid så glad för dina fina värmande ord i kommentarfältet hos mig.

Hoppas att du har det bra där uppe i norr. Och att du får en skön vår med massor av blomster...

Kram Christina

sarapirat sa...

hej finaste du
hinner inte heller med bloggen mycket i dagarna. men fotar mycket, inte bara med mobilen:)

har klippt av mig håret. så himla läskigt känsla. känner mig nu som en 6årig pojke. det får bli klänningar och örhängen, extra mycket.

kramar

Sara ~Snövits äpple~ sa...

Så väldigt mycket jag ser fram emot brev från dig. Väldigt mycket. Och du får brev och Frida Kahlo-halsband från mig snart. Och det värmer i hjärtat att du tycker om halsbandet jag har gjort, som jag visade på min blog idag. Nu ska jag gå ut litegrann och sedan ska jag skriva på min sagobok.. *Kram

till-vidas-ara sa...

Bosseliden: skulle kunna tro att det är så :) ja tiden springer förskräckligt! försöker fånga den, och skriva lite..hjärta dej ***

kram Lycke

till-vidas-ara sa...

Christina: Tack raraste det värmer *** Här kommer våren långsamt. men tiden springer ändå. många kramar åt dig mot grönare dagar..

kram Lycke

till-vidas-ara sa...

sarapirat: men ååh, du är säkert jättefin juh *+*+*** kan inte liksom bli fel på dig min rara! ska försöka minnas fota med vanliga också. många långa kramar till dig..

~Lycke

till-vidas-ara sa...

Sara: min raraste fina! Hoppas brevet kommer fram till dig idag. Annars alldeles säkert imorgon. och jag ser också så väldigt mycket fram emot ditt*+*+*** så väldigt mycket min kära! Hoppas du tycker om de små tingen, både till dig och till älvorna! Jag ska skriva från nu och framåt till klockan halv tre. måste ringa ett samtal först, och gympa :) men sen..önskar dig all lycka i ditt skrivande. många långa kramar..

~Lycke