fredag 29 april 2011

När våren tar språng..










Vi. Äter frukost i det nästan gröna, kramar träd och badar blommor i mörksvarta
vattutunnor, hittar blåsippor och hänger drömmar i dörrkarmarna. Äter de stora
barnens egengjorda
tårta till pappas födelsedag, slickar oss om fingrarna och skrattar mot solen. Njuter
tussilago i fjolårsrabatten och raskar promenader med allt längre ben.
Vi hör det pratas i bäckarna, vilda diskussioner om "visst" och "varför inte" och vi kastar
våra hattar så högt upp i luften som vi bara kan, sparkar av oss skorna där solen värmer
och Ingenting. Ingenting är svårt och
aldrig aldrig att något är försent
när våren tar språng..


~Lycke

15 kommentarer:

Emeli / lovely chaos sa...

Åå, klänningen, den gillar jag <3

Sanna sa...

Härligt ni verkar ha det gumman.. <3
Supersöt klänning..förstår att du ser fram emot att bära den.. =)<3

SV: Javisst är den gula grisen underbar..den kommer faktiskt få bo kvar här hemma..det är bara dom andra två spargrisarna som skall få flytta ut på tradera..men berätta inte det för min make bara.. ;) hihi..

Mmm mycket trädgårdsstök nu i dagarna, fixade och donade i viltdelen utav min trädgård igår..taggbuskarna började ta över så nu har jag reducerat dom till ett litet hörn (måste ju finnas utrymme för igelkottar och andra skygga och djur också..)och krattat så nu får alla mina viltblommor och lupiner gärna ta över igen.. =)

Mmm kakan blev väldigt poppis, slut i ett nafs! =) hihi..

Hoppas du får en toppenfin helg goa fina du! <3
Kraaaaaaam
Sanna

Unknown sa...

Ikke ? :-)

Maria sa...

Tror bestämt att våren tog det största språnget någongång i år. Aldrig har det väl gått så fort för all snö att försvinna?
Vilken fin Mannagrynsburk du har, står det "Pärlan Maria" på locket? Eller läser jag fel...
Skönt om du fått sova då och då. Jag kan känna igen det där lätta sovandet, då man sover så kort och lätt och vaknar av allt och inget med hjärtklappning. Och att man är så trött och vill sova hela tiden, men liksom är vaken i huvudet fast man är så trött att man inte kan tänka. De stunderna brukar min högsta önskan vara att jag ska bli bra på att sova- de som kan vet inte hur bra de har det...

Inredningsmamma sa...

oh va fint! Man blir glad i hjärtat! Jättevacker klänning!!
Ni har så fiiiint!! å jag blir avis:))
Kram!

Anonym sa...

så bra att det löste sig med skorna! jag såg inte kommentaren förrän nu... trevlig helg! kram :)

E.R.R.Y sa...

Härliga vår! Här är det i princip sommar just nu, med många dagar med dryga 20 grader sedan förra veckan, man tror knappt det är sant!

Vilken underbar klänning på bilderna. kan tänka mig att du är superfin i den.

Många kramar vännen!

anna. sa...

vilken fin klänning!

Elisabeth sa...

Jag vill också äta hallon och klättra i träd! Handdiska gamla koppar!

C. Tvillingmamma sa...

KRam-kram och lite extra lycka till Lycke :)

Jenny sa...

Vad vackert och precist du skriver om våren, det är svårt att vara olycklig när det sprudlar av liv.

sarapirat sa...

hej fina du.
jag ater ocksa farska hallon till frukost. mmm som ett paradis i munnen.
saknar dig och mina bloggvanner.
hoppas snart att jag kommer tillbaka.
manga kramar sa lange.
och karlek.
p.s hoppas du sover battre?

majalena sa...

Suck, nu skriver du så där vackert
så man riktigt känner dofterna och smaken och fina bilder gör du också.

till-vidas-ara sa...

Emeli: Tack snälla, ser fram emot att kunna använda den när fin o varmvädret kommer..

till-vidas-ara sa...

sanna: skulle också behålla den gula grisen, fina fina..
loarinas mor: nej:) inte just då..
oj, nu hojtar liten, måste rusa..
kramar lycke