fredag 15 april 2011

Vårfint...









Hej alla fredagsfina!
Jag hittade sömnen igen. I allafall delar av den, utspridda någonstans mellan mina
blommiga lakan och suddiga nattamningar. Inatt fick jag i allafall 5 timmar
sammanlagt, så jag är glad. och nu pratar vi inte om vargen nåt mer..
Ser världen tydligare igen. Som jag ser den från mina ögon, och den är finfin idag.
Varmaste dagen än så länge här uppe i norr - kring 15 grader och strålande sol,
raska ben på promenad in till stan, fräknar på näsan och så min fina mamma på
fikabesök i trädgården. Det har tinat fram såpass att jag kan gå med träskor runt
huset. Lyckliga träskor. och så bar jag ut lite trädgårdsmöbler när Liten sov, så nu
var det liksom premiär för utefikat på gården..

Annars då. Jo, jag har blivit fåfäng i dagarna och letar underbara klänningar på nätet,
ojoj, vad mycket fint det finns. Tänkte att jag behöver en liten, eller några, morötter
(fina klännnigar) för att bli kvitt de sista gravidkilona till sommaren.
Lille mellanbror vill också vara fin häromdan. De skulle ha disko på skolan, för
första gången, så vi fick stryka hans finaste skjorta och kamma håret extra fint.
Lite besviken var han när han kom hem. Jag frågade varför det inte var så kul,
och han svarade :
"Jag trodde det skulle vara rosa och regnbågar!"
"Ojdå, rosa och regnbågar!", sa jag och log lite förvånat.
" Ja! och glasyr och enhörningar...!"
Självklart. Fina lilla mellanbror, tror bestämt han är
en drömmare som jag...



~Lycke

( Den orange kaffepannan har jag precis ropat hem från tradera. Tycker den är så fin.)

15 kommentarer:

Villa Viola sa...

Vilken fin dag. Det är så härligt att äntligen kunna dricka kaffe i trädgården. Och att få lite fräknar.

Anonym sa...

haha, klart det ska vara rosa och regnbågar och glasyr, det låter ju underbart! :)

Maria sa...

Så härligt det ser ut! Om det inte vore så långt till dig skulle jag titta över.....

PillePalle sa...

For koselige vårbilder! Fint å sitte ute :)
Kram, PiPa

Gila sa...

Åhh så härligt att sitta ute. Norrbotten, saknar ibland...trevlig helg!

Unknown sa...

Lovely decor!
Have a sweet day!

PippisRainbow sa...

Nämen ååååååååh hans ord.
Rosa och regnbågar, glasyr och enhörningar...
Helt solklart och jag ser hans bilder inuti mig.
Så krass verklighetens disco faktiskt måste ha tett sig...

Min Äldsting var på disco idag.
Jag tror godiset var bäst. :-)

Kram
/Morgana

(och minns du när du kommenterade min blogg och undrade vad som stod på. Nu har jag låst hela bloggen, men vill du ha lösen så får du gärna maila mig på Morgana167 (at) hotmail (punkt) com.
Jag avskyr att inte skriva öppet, men det finns en person som gör det obehagligt, så jag håller den låst så länge )

Unknown sa...

Jeg forstår ham ! Disco- der burde være mere drøm over det :-)
At sidde i solen og drikke kaffe- så er livet bare skønt :-)

Maria sa...

Liksom ett gammaldags skimmer över de två översta bilderna. Känns som hämtat från min barndoms fotoalbum.

Lotten sa...

Vilken härlig bild! En sådan kaffepanna såg jag på loppis häromdag... fast blå. 40 kronor och halva priset på det var det. Jag köpte den inte inte.

Jag önskar verkligen att jag kunde vara ute i trädgården oxå nu.... men det går inte så länge det är byggnadsställningar så jag får vackerrt vänta.

Säg bara till när och om du vill ha en mjölktavla så fixar jag det ;-)

Hoppas att du och familjen får en underbar helg!

Kraam Lotten

Sanna sa...

Härligt gumman! Skönt med lite extra sömn och va vårfint du gjort det.. <3

Hoppas du hittar några vackra klänningar..mina "morötter" hänger på en klädställning i vardagsrummet så jag ser dom varje dag.. <3

Här har det blivit en del utefikande också..mina fräknar tittar fram en efter en och jag njuter i fulla drag utav den kommande värmen.. <3

Ja baracken skulle jag gärna vilja ha..men får drömma vidare.. <3

Mmm skall försöka ta det lugnt..men jag ställer nog mest höga krav på mig själv är jag rädd..gästerna skulle nog helt klart acceptera köpefika också.. =)

Du får gratta maken ifrån mig.. <3
Kraaaaaam
Sanna

Persilja sa...

Oj va kul att få se mor din på bild. Hade ju en bild i huvet av henne redan.
Skönt att sömnen tog sig. --jag tänkte säga att du inte skulle tänka på´t eller skriva om´et för att det då växer och blir större. Men det blev ju bra ändå. Visst är det häääärligt med all smältning! Snön bara rinner bort juh! Har börjat tjata på U om att bygga veranda och han säger jojo, kanske... känner på mig att ännu en sommar går... :)

E.R.R.Y sa...

Åh vad härligt att sitta ute och fika. Underbara bilder, och kaffepannan är läcker!

Gillar I:s fantasi, rosa och regnbågar - klart man vill att det är så ett disco ska vara! Tråkigt att verkligheten inte alltid är lika vacker som drömmarna... :)

Kram

LeiaMia sa...

Grattis till kaffepannan! Hade med en sådan i ett blogginlägg alldeles nyligen när jag bloggade om ett retromuseum!

AnnaA sa...

Vår, vår! Härligt, härligt! :)