söndag 17 april 2011

Våryra..




I mitt huvud. Fullt av drömmar som trängs. Om sommaren, den där eviga, underbara.
Och klänningarna. Särskilt de med fina kragar. såsom jag önskar mig dem. Före-
ställningen om hur och var, i naturen, vid vattnet, i skogsbrynet...
Runt gatuhörnet blåser det ljumma vindar nu. Bjuder upp till dans. vägdammet
och fjollårslöven i yster piruett. Och nu hörs dånet. Av hundra hovar mot marken.
Där. kommer de i vild galopp nedför gatan...
Där är den. våren som travar in...




~Lycke


Bilderna: De två översta; för att min fina mamma hade en alldeles nästan likadan, som har försvunnit i något hörn på barndomens vind. Från Laura Makabresku ,nr3 likaså..åååh om
jag ändå visste var den fanns att köpa. nr 4 , så fina fina från PV

5 kommentarer:

Sanna sa...

Härliga bilder gumman och fina ord.. <3 Här närmar sig sommaren med stormsteg och jag njuter våren i fulla drag.. <3

Önskar dig en fortsatt fin söndag fina goa du! <3
Kraaaaaam
Sanna

Rebecca sa...

Idag har det varit så varmt här i Kalmar att man fick lägga kappan på ärmen när man promenerade. Det kändes nästan overkligt.

Jag lyssnar på Tjörn med Björn Olsson och tar mig in i sommaren. Snart Lycke!

Tack för att du alltid bloggar så fint. Kram!

En støvel og en sko sa...

Hei! Koselige bilder av mamman din og den lille søte i hagen. Og ja, den kannen var superfin. For et funn!
Kos dere videre i vårsolen :-)
Klem

Josefin sa...

Hej min vän. jag vill bara säga att jag vet hur du har det. om nätterna. en klok sa till mig att nu talar jag nattmänniskornas språk. jag tänkte då att det var en gemenskap och det kändes så himla tryggt och fint att tänka på de alla andra som kämpar på och som vaknar när solen är på andra sidan jorden. utan sömn. man blir som en vilsen björn på vintern, desperat. och letar efter en vrå någonstans i skymundan. där det är tyst och svart. helst så svart som i djupa vattentunnor under stuprännor och helst så lugntyst som i havssnäckor. sömn. jag vill så gärna ge dig något superbra råd. men jag har nog inget bra. men du får jättegärna skriva till mig när du är trött så kan vi prata tröttspråk. sova är ett av de finaste orden jag vet. ta hand om dig fina lycke. kram, josefin

Lena sa...

Härligt skriver och underbara bilder!