lördag 27 augusti 2011

bomullsnatt..





Hej i natten. vi har varit på middag ikväll, hela familjen har varit
på middag, och det var mysigt och fint med älggryta och blåbärs-
kaka och jag lekte vuxen till kaffet och satt ganska rak i ryggen
fast jag inte brukar. Pratade om människor och tid som rinner fort
och jag vill inte prata om det nu, men jag vet nog vad du menar
med att stanna tiden kära "A", och jag måste träna mer på det..

och sen hemma igen, med klockan påväg mot alldeles sent, gick
vi ut och umgicks med natten, bet i lite för sura äpplen och lekte
att vi lekte "röda vita rosen" och eldade marsmallows med gnistor
i blick. och vi samlades med natten. Den ljumma tysta natten utan orkan,
och det kändes som om vi var så många fler, som om. bomullsmjuka
smekningar mot kinden och något som väntade..
De mjuka skuggorna..
och jag tror aldrig att jag blir riktigt
vuxen. iallafall inte sådär som jag
trodde. och jag tror det är bra.
Det var en fin kväll. puss



~ Lycke

10 kommentarer:

SusanLotus sa...

Jag hoppas att det är lika härlig natt hos Er som det är här! Tropisk sommarnatt, men mörk som om hösten redan vore här. Gillar det! Fortfarande lite över 20 plusgrader. Suttit på balkongen och njutit tills två JÄTTE (!?)spindlar fick mig i skräcktillstånd... Ingen lantis på riktigt än...
Låter som att Ni haft det mysigt iallafall. Och man blir aldrig gammal. Inte inombords. Bara kroppen åldras. Precis konstaterat detsamma. Kram och ha det bra!

Maria sa...

Hej!
Jag nattsuddar. Och är som bomull i huvudet. och kanske snart kan somna om.
Jag blir nog inte heller vuxen. Går liksom och tänker att när jag blir stor ska jag...
Brukar skylla det på att jag är lillasyster. En gång lillasyster, alltid lillasyster.
Låter mysigt med er bomullsnatt. Och det var så varmt igår.

Emmie sa...

åh, jag tror också att det är bra...
tror inte heller att jag någonsin kommer att bli det..

LyckligaPraliner sa...

Vem kan riktigt säga vad vuxen är och när man blir det och är det?...

Huvudsaken är väl att man tar riktiga rätta beslut, försöker iaf och att man tar hand om sina barn. Vuxen är man väl om man förstår handling och konsekvenser av det hela... Vuxen är man väl också om man uppför sig som man ska där det sig bör, som det så vackert heter...Vuxen är man väl om man inte pratar barnsligt om saker och ting.... mm mm mm mm mm.....

För nog kan man väl ändå vara vuxen även om man inte sitter rak i ryggen....

Även fast själen och tankarna tänker längre än de flesta....

Även fast det hårda skalet inte finns....

Även fast man gråter lätt....

Även fast man kan leka med sina barn som barn gör....

Även fast det känns som att världen är hård och orättvis ibland....

För att man kan se det vackra....
Det magiska....
Det som inte syns...

Man kan vara vuxen utan att ha skygglappar på och inte kan, inte vill se....

Och mycket mycket mer....Tror jag måste skriva ett inlägg om det här....

Kram till dig! :)

BlandetLoft sa...

Det kan være bra det, det å ikke bli voksen. Og natten din høres veldig fin ut. Jeg lå bare i min seng og drømte om sol, om gutten med de brune øynene og at jeg eide et rosa hus.
God søndag kjære deg.
Klem

Rebecca sa...

Vad de låter fint. Vilken afton. och det där med att tiden går fort. Det försöker jag att inte tänka på. Jag försöker fylla tiden jag har med bra och lyckliga saker, för man vet ju aldrig. En vän till mig for till Grekland här om dagen. igår på morgonen gick hon för att köpa frallor till frukost och medans hon och hennes pojkvän åt fick hon en stroke. Det är märkligt livet. Märkligt och utan en fjärrkontroll att spola tillbaka med. Kram till dig kära, fina Lycke.

till-vidas-ara sa...

Sussie: Det låter underbart där. akta spindlarna bara, hu. och visst är det så, tror det är nyttigt att vårda barnasinnet *

Maria: och jag är storasyster. men jag tror det är för att vi var mycket ensamma när vi var små, jag och min lillebror. så man fick använda mycket fantasi och liiite rekvisita :)

Emmie: Tror man kan vara både vuxen och barnslig, och bäst blir det nog om man är det på sitt eget lilla vis :)

Lyckliga praliner: :) ja, det får du nog göra. och visst är man vuxen även fast allt det där...fast jag skriver inte allting så bokstavligt, kan betyda lite vad som helst här :)..tankar om tankar och en del annat, under (ler)

Kramar Lycke

Anna Hovskägg sa...

Hej! Jag hittade precis hit, från Krickelin. Vad fint du skriver och så härliga bilder du tar. Riktigt fint. Hit kommer jag tillbaka.

till-vidas-ara sa...

Blandet loft: vad härligt det lät det där med det rosa huset och han med de bruna ögonen. påmminner mig igen om att uppskatta det fina. och drömmar som kan bli sanna ***

Rebecca: vad märkligt kära du. det var precis sådana saker vi talade om vid middagsbordet, om någon som fått just stroke, och om hur fort tiden går och...sådant man inte vill tänka ska hända. bra att ta tillvara dagen och vårda sitt barnasinne tänker jag då *

kramar Lycke

till-vidas-ara sa...

Anna Hovskägg: Tack snälla du! glad jag blir. och jag ska kika in till dig också så fort jag får tid och tillfälle..

kramar Lycke