fredag 16 december 2011

önskelista enligt I









En liten fredagshälsning till Er. I vårat kök hänger en röd stjärna av glas i fönstret.
och pumlor från förr i en rosa hylla. jag ska leta reda på fler pumlor när Liten sover,
för jag har lovat barnen att idag
är dagen då granen ska få flytta in. måste bara köpa den först! önskar ibland att man
kunde klona sig, den här tiden särskilt, fler armar och händer liksom, men det är fint
ändå med allt som rusar. allt som är så intensivt den här tiden när de är små..

dagens bästa:
mellanbror 8 år frågar om jag hunnit skicka hans önskelista till Tomten. för han har
nämligen skrivit en till..
" hmm..jo, den är nog skickad "
"men ÅÅåååh...Neeehj!"
"men vännen, jag skickar den där också, det går jättebra och han hinner säkert få den.."

och den där sista önskningen"pangkaka resept". Lilla I älskar pannkakor, och att vara
med och tillaga dem. men han har bara glömt hur man gjorde...





~Lycke

20 kommentarer:

Emmie sa...

åh. pangkaka resept, så fint!! :)

Maria sa...

Rart med önskelistan ♥

Metronyx sa...

Så varmt sken i dina kort : ) Underbar önskelista! Åh man måste spara alla dessa brev (i smyg för tomten måste få sina brev), sen när vi är gamla kan man plocka fram breven och le ....

Fina sa...

hejhej! fint! på alla sätt. och så himla julmysigt!

LyckligaPraliner sa...

Åhh pangkaka älskar mina barn också men de har aldrig funderat på pangkaka resept :)) Vilken liten sötis du har där hemma som önskar sig det :)

Vi ska bära in granen från garaget. Vi kan tyvärr inte ha en riktig. Det får räcka med den pyttelilla riktiga vi redan har inne. En stor i plast då, blir det.

Tiden går hemskt snabbt och i helgen blir det för mycket att göra för oss. Men vi ska nog hinna med lite mys också. Och kanske en ny mobilfilm också :))

Hoppas att ni kommer att ha en fin helg!

Kram Ann-Louise

Caroline sa...

Hej vännen!
Vilka LJUVLIGA foton, så vackra, varma och härliga!!! Och man skymtar snön där ute, är såå avundsjuk, här regnar det och blåser som aldrig förr, och är ca 5 plusgrader, inte juligt alls. Fast igår fick granen flytta in, och i morgon år vi med i ett julreportage i expressen, ett köp-tips om du vill se oss baka lussekatter. :-)
kram till dig!!

Sanna sa...

Underbara söta rara du..tusen tack för allt det fina du sänt mig gumman.. <3
Jag blev lyckopirrig i hela kroppen när jag öppnade paketet! =)

Vackra härligt juliga bilder och charmigaste önskelistan.. Älskar att titta in här hos dig gumman.. <3

Varma vinterkramar
Sanna

sarapirat sa...

rara unge!
och vackert juligt hos er.
snön är tillbaka igen?

nu sover jag snart.
tröttast...
kramar vintriga
s

kollijox sa...

Fin fredagskväll :) pangkakarecept har jag lätt tillgängligt på väggen i köket, för jag gillar också pangkakor!

Å så ser jag att du har en korg i rött som jag har i grönt, å på något konstigt sätt känner jag "släktskapet" med dig då :) kram

Unknown sa...

Jeg håber julemanden når at modtage de ekstra ønsker :-)

Sanna sa...

SV: Jag fullkomligt älskar min vimpelradda som den är och jag kan knappt vänta tills jag får testa sugrören för första gången.. <3

Tack än en gång goa vackra du och ha en fortsatt fin helg! <3

Kramar i massor
Sanna <3

E.R.R.Y sa...

Men. Åååh så underbart mysigt hos er. Och lilla I han är ju så söt. Den där önskelistan får mig att le. Härligt att det finns barn som inte har så stora krav, som önskar sig ett pangkaka resept. :) Mitt hjärta blir alldeles varmt.

Puss på er <3

Madeleine sa...

tack för alla grattis kära du! alltså pangkaka! så klockrent, varför heter det inte pangkaka liksom?

åh jag älskar dina kommentarer. du är så fin hela du! och alltså ert hem. när ska ni vara med i en inredningstidning? frågan är inte om utan när! hur får du porslinsblomman att växa så?

ja klart som korvspad att jag längtar till våren! men jag klarar av december väldigt bra. det är januari, februari och mars som är svårast tycker jag. men man får fylla dagarna med roligheter och glädje så går det snabbt :)

puss och kram från lilla ön

Inredningsmamma sa...

ojojoj det körde ihop sig i dag med mag-knorr av nåt slag, bubblar och gormar...vågar inte ge mig ut och träffa folk OM jag smittar...
Ska komma med lilla klappen när allt är okej:)))) saknar!

Emeli sa...

underbart! så underbart! med handstilen med tankarna hos de små <3

Fröken Blund sa...

så fint det är med önskelistor tänker jag, man borde skriva dem oftare, inte bara till jul :)

Cattis sa...

Hejhej!! =) Tack för kommentaren...jadu paljetter var det länge sen jag köpte. Men titta in till den här sidan om du inte redan varit där: http://www.beadplace.se/bk/catalog/index.php?cPath=205_254

Eller här: http://pappersbiten.se/butik/index.php?main_page=index&cPath=6_59

Hoppas du finner det du söker till ditt pysslande! =)

Julkramar/Cattis

annika sa...

Åhåhåh, pangkakor. Det vill jag också ha! Och så fin stjärna. Och önskelistor, som fröken Blund säger, man borde skriva dem oftare, inte bara till jul. Jag önskar dig i alla fall att du hinner det du vill och att du inte stressar eller deppar för det du inte hinner. Allt blir bra ändå. I slutänden. Kramkram!

sarapirat sa...

finaste
jag landade igår. kom hem till ett fint, juligt, hyacint doftande ljus. alldeles julkär och familjeförälskad! uppe i mitt gamla rum väntade din present. men jag har inte öppnat än, men bara att se den där, klämma lite, du är fin och gör mig glad! hoppas du har bra dagar mitt i rushen.
kärlek!

till-vidas-ara sa...

Tack alla fina Ni för era ord! de värmer verkligen. önskar er oceaner av julefrid *+*+***


kramar Lycke