fredag 2 december 2011

änglar versus ...











Hej fina i helgströmmen..
om ni undrar. Jo, jag raderade inlägget innan. om bedragare och om blocket. För jag
vill inte dras med dessa energier, även om det har drabbat mig , och om ni vill veta
mer om bedragare, så läs Här. och särskilt kommentarerna efter inlägget...
Men Sååå..jag är..extremt välsignad ändå..
Den där adventsstjärnan jag sökte från min barndom. det var en annan kvinna, som ringde,
precis efter att jag blivit lurad av den där första...
Härintill där jag bor, ringde hon från och ville jag skulle komma och titta på hennes stjärna.
och jag kom, jag tittade och det var Den. det var min, alldeles särskilt fina adventsstjärna
från förr. och hon ville ha alls ingenting för den och ville också ge så mycket mer till mig...
sådär fint, på köpet...en orange gammal pappersstjärna som var precis en sådan som gått
sönder i allrummet barnens rum tidigare...

i klarröda strumpbyxor och lika röd klänning så stod hon bara där; vacker som. och mina farhågor föll som det blågråtunga regnet..

jag gav henne en kram och en kärlek och jag såg henne, jag verkligen såg henne.. och
begav mig hem. .. och mer ändå, en underbart fin julstjärna från käraste Lotten, som läst
och sett min önskan, barnens favorit och lika vacker den, så den hänger i hallen där alla går
och lever..
änglar..Ja!

Mångdubbelt välsignad




~Lycke
(och ja..låten..)

22 kommentarer:

Emmie sa...

åh, ja. fantastiskt att du får det så här!! blir så glad att fina människor som du får fint tillbaka. mycket vackert.
hurra för det som hände!
fredagskram

till-vidas-ara sa...

Emmie: Tack fina! jag trodde det knappt själv...

många långa helgkramar Lycke

Lotten sa...

Men Lycke vad fin den stjärnan var! Förstår verkligen din kärlek till den.... orange stjärnor är oxå fina... så fint sken i dem!

Gillar verkligen din klänning på bilden... rödprickigt ihop med blått kan aldrig bli fel ;-)

Fredagskramar Lotten

Joanna sa...

så tråkigt att höra om bedragaren, men vilken fantastisk värme i att någon såg din önskan och dessutom kunde uppfylla den!
vilken kärlek!
och den är verkligen vacker den stjärnan.
passar bra i det där ombonade, varma och mysiga rummet.

LyckligaPraliner sa...

Jag visste väl att stjärnan skulle hitta hem till dig, till sist :)

Nu kunde jag läsa ditt inlägg. Blev lite rädd där ett tag att du stängt bloggen på något vis...eller så...Fy så otäckt om du skulle försvinna...

En kram till kluriga finurliga du :)

Anonym sa...

amazing!

sarapirat sa...

hej kära du
åh vad fint!
vilket tindrande hus ni har nu. så många fina stjärnor. den oranga är verkligen barndomsminnen för mig.

här är huvudet tjockt, bihålorna värker och halsen känns som om någon har dragit några varv med sandpapper. det blir till att vila...

varma kramar

Pella sa...

Åh, LYCKA! Du hittade den! Fantastiskt vad fint allt kan lösa sig tilsut och vilken fin inramning i fönstret den fick- nu du, nu är det jul på riktigt! God Jul i förskott fina du!!!

annika sa...

Åh så mycket gott och klokt här idag! Himmelsk rättvisa att du fick din finfina stjärna och den orangea, den är också jättefin. Skönt att du tog bort de arga orden, ibland behöver man bara skriva av sig. Ha finaste helgen nu min vän! Kramar

C. Tvillingmamma sa...

Du hittade den! Va glad jag blir!

Metronyx sa...

Jag blir så glad när det är människans godhet som överväldigar hjärtat och inte hennes brister. Din klänning är underbar, du och stjärnan tindrar ikapp : )

Inredningsmamma sa...

så underbart fin den är!!!vilka gulliga medmänniskor det finna:) all världens kramar till er. Vi har haft sjukstuga här i ca 2 veckor...

Fina sa...

åh vad skönt att det löste sig till det bästaste bästa!

raquel sa...

det är så fint när nåt negativt vägs upp av en uppsjö av positivt. nu vet jag inte vad som hände innan , men jag vet hur det känns att bli lurad på blocket och tradera
kramar

Sanna sa...

Åhh va härligt hjärtat..vackra bilder på både dig och stjärnorna..man skall inte ge upp hoppet..allt kommer till en om man bara fortsätter hoppas och tro.. <3 <3

SV: Lite piller med dessa kulor men resultatet blir ju rätt "slående".. <3

Varma decemberkramar
Sanna

kollijox sa...

åHh, fina människa. vilket möte det måste varit...både för henne och dig. kram

Maria sa...

Det goda segrar!

E.R.R.Y sa...

Vilka underbara stjärnor! Så tråkigt att du blev lurad på Blocket, vad är det för människor..? Man vill ju tro på det goda. Men det goda segrar tillslut - var så säker! :)

Underbar klänning också, förresten. Du är så fin.

Kram

Madeleine sa...

åh men lyckan att du hittade din stjärna! vad glad jag blir :) ibland blir det som man önskar! men vad hände på blocket?

kram

Ej Utgivet Material sa...

Åh stjärnan var underbar! Passar i ditt fina hem! Sån bra grej att du fick fatt på den tillslut..

SusanLotus sa...

Den där retrostjärnan är helt underbar! Jag hade en sådan i mitt flickrum under 70-talet. :)

Ha det gott! Kram

Rebecca sa...

Vad glad jag blir Lycke, och vilken vacker stjärna sedan. Men bedragaren på blocket önskar jag inget annat än ont. Hur har man mage att lura människor på pengar, människor man inte vet något om. Fy.
och den orangea stjärnan du fick på köpet, sådana har jag i varje rum. Ärvda. Tänk att de håller. De är så fina och lyser upp med sitt varma sken.

och vet du vad. jag ska hålla koll efter tapeter. jag har en del kontakter. jag ska försöka fota liknande de som du visade som du inte får tag på så får vi se om något kan falla dig i smaken. :) Jag har inte vägarna förbi där den här veckan, men snart så!

Stor kram och en puss till dig finaste Lycke.