onsdag 30 november 2011

vattenstorm












Det stormar och regnar. utanför mina fönster, är världen som djupaste blå, grå vit och
magenta. fylld av vatten, rörelse, stug-stormar. mina väggar tunna som papper.
En knapp som är borta, mina kalla händer runt en kaffekopp. det ekar
när jag går över golven, i hallen...
... och vi myser under hallonfiltar, jonglerar med kuddar och torkar snor. när han är
vaken. Nu sover min Lille..

Bilderna från någon vecka sen eller två. kändes som sommar den dan.
motvikten till allt regn och rusk.
Mannen har köpt en dator men den är inte färdiginstallerad, så jag kan bara hämta
gamla bilder. kan inte redigera dem heller som jag brukar, så de är mörka,dova,
oskarpa. precis som vädret. precis som världen utanför mina fönster. men jag
känner mig lite glad ändå. för det känns som Liv.
Väldigt mycket Liv, och massor av vatten
energin som rinner till..




~Lycke

( så mycket jag skulle vilja visa er, men jag får tåla mig...)

9 kommentarer:

Lene Megan sa...

Så smukt. Tak. Livet ja! :)

annika sa...

jag gillar dem. Och tonen i bilderna, mjuk och varsam på något vis. Älskar prickiga klänningar! Kram

Emeli sa...

Nu blir jag ju nyfiken - på allt som du vill visa!
Kram till dig!

Madeleine sa...

att inreda barnrum är det roligaste av allt tycker jag! om jag hade fått bestämma så skulle hela lägenheten se ut som ett enda stort barnrum. tråkigt med "vuxensaker ju" :)

lampfoten är från ikea och skärmen är loppis. och ja du måste ju visa sockeräpplena till din man och be honom göra massvis av dem till dig. puss!

Jenny Bergvall sa...

Säger som Maria: <3
KRAM

Pella sa...

Åh, finaste blusen, finaste du! Känns bra med trygghet och fina saker just nu. Väntar på ett läskigt besked från jobbet och känner mig lite grand som i ett vaakum. Bara att jobba på som vanligt så länge, med en klump i magen. Måtte det vara klart snart.... Kram på dig!

sofia sa...

Bilderna är vackra, nya eller inte. Jag har en fin kamera, men kan inte ställa in den. Än mindre fixa till dom. kramar från ett ännu mörkt skåne.

sarapirat sa...

yes
jag med älskar prickiga klänningar!
säger det igen, du är ju så himla fin! och detta även utan alla pusselbitar.
tänk, helheten! wow, helheten..

kramar
här är det förkylt kylt kylt...brrr.

LyckligaPraliner sa...

Hej! Det är nåt konstigt nu. Jag kan inte läsa dina nya inlägg utan får bara fram detta......