fredag 18 november 2011

Morgonmys..








Äntligen fick jag så in lite bilder här. har försökt sen tidig morgon men det gick
ju bara inte. frustrerad man kan bli. och ändå var det alls ingenting särskilt jag
ville säga. bara lite morgonmys med de stora små, när Liten för en gångs skull
sov över frukosten. Lilla L steg upp innan mig och gjorde sig specialfrukost.
det är visst ett hemligt recept, men det är nog lika bra att ni inte vet :) mycket
med socker i kan jag säga och en lite underlig blandning.
Svärmor har kommit hit med tåg från Jönköping, fast nu är hon och min kära på
stan och gör ärenden. suck..den som för en gångs skulle fick gå med sin kära på
stan. I vanliga fall är han liksom inte hemma förrän klockan 6..
nåja, jag tror att fredagen är god med oss. till och med solen orkar sig fram..
och titta där, vilken annan Lilleman som kom med posten igår. en Liten vän
som ska upp på väggen i Litens rum. hemropad från tradera.
det blir fint det här.
nu ska jag klippa luggen, tänkte jag..









fredagskram Lycke

13 kommentarer:

sarapirat sa...

hej du,
det ser verkligen mysigt ut där vid erat köksbord,
jag hoppas du struntar i dammet
och att din kära tar med dig på en svängom på stan inte så långt från nu...

kramar

till-vidas-ara sa...

Sarapirat: hihi..jag ska försöka ***
härlig helg till dig !!!

kramar Lycke

annika sa...

Åh morgonmys, så varmt och glatt det ser ut. En sådan liten figurin hade jag på väggen för väldigt länge sen :) Må så gott kära vän, kramar och önskar att du och din älskling går lite på stan imorgon!

Caroline sa...

Hej L!
Vilka ljuvliga foton, har du en speciell lins på?
Härlig lampa du ropat in, det känns som den har en historia med sig som den vill berätta...
Stora kramar!

till-vidas-ara sa...

Annika: Jag önskar det, bara hålla handen lite bland folk vore fint *
Ja jag tyckte den var så fin. kommer att lysa vackert tror jag. härlig helg till dig..

Caroline: Ja, visst känns det så..som om den vore sprängfylld med nån härlig gammal historia ja!! och tack snälla du. nä, ingen särskild lins, bara den underbara sidan "picnic" där man kan gå med gratis och bara ladda fram sina bilder och lägga olika filter på. jag brukar välja 1960´s filter..hur enkelt som helst! ljusar bara upp bilderna så mycket jag kan på photoshop först, och gör den lite skarpare om det går..
picnic finns med som länk i min länklista

kramar Lycke

Jenny Bergvall sa...

Åh morgonmys. Härligt!
Fina foton, glada.
Imorgon skall jag få ett par timmar med min älskling. Äta middag bara vi. Det skall bli skönt o lyxigt!

Emeli sa...

...men du är alldeles för snäll, mot mig och mina kläder. Jag känner själv inte att jag har så mycket fint, går mest runt i sånt som jag har haft alldeles för länge. Men jag har mina drömbutiker som jag nog ska handla lite från när jag får råd, jag kan återkomma om en stund om jag kommer på nån speciell... Just nu är plånboken för tunn för att köpa kläder till mig själv. Men en dag så...

Morgonen är den bästa. Och dina ungar är så fina och jag undrar vad de sitter och pratar om :)

lillaicaica sa...

ursöt liten lampa!
trevlig helg! :)kram Ica

Sanna sa...

Goa fina du.. Underbart med sällsynta mornar med bara dom större barnen.. <3

En sån lampa har jag också någonstans i mina gömmor..så fin..litet stycke sagomagi.. <3

SV: Jag finns här gumman <3..bara tiden som sprungit ifrån mig.. Är just nu i Mora hos min goa vännina <3..julmarknad på söndag i bystugan..så jag har pysslat massor massor dom senaste dagarna så bloggen har blivit lidande, men jag kommer tillbaka..<3

Hoppas att du kryar på dig hjärtat <3
Kramar om
Sanna

Maria sa...

SKönt med morgonmys och barn som är sams. Ibland kan jag ligga kvar i sängen och höra hur de samtalar och språkar de två äldsta vid frukosten. Och andra morgnar är det bråk. Sånt är väl familjelivet.

Ramme Alvor sa...

Det såg veldig koseleg ut :)


God laurdagskveld!

raquel sa...

det ser så hemtrevligt ut hos dig <3
kramar , r

Ej Utgivet Material sa...

åh jag gillar dina bilder så mycket Lycke, det vilar ett nostalgiskt skimmer över dem.