fredag 4 november 2011

Hej










Tusen miljoner tack för alla fina kommentarer. ni får det att dansa i mitt hjärta
vet ni!
Idag är jag en liten My i skrynklig klänning, när jag skrapar bakom våra tapeter, så
mycket som faller ner på en; blöta tapetklisterpapper, sågspånsbitar, stora sjok
att bara riva bort. nu när vi skaffat ångmaskin till väggen! åkte igår och handlade
en så fort de öppnade affärerna, de var ju faktiskt ganska billiga, bara 299 kr på Jula.
Så nu går det lite fortare. vi har snart fått bort hälften av all halltapet..puuuh..
Annars är allting fint och höstlov med barnens kompisar springande in och ut och fina
bloggvännen Erry på besök med fika och presenter till barnen. Det är hennes vackra
kjol man skymtar, Tack för en härlig dag!
Det enda trista var den gamla lampan jag ropade hem från tradera. Den fina gamla
skärmen var alldeles trasig när den kom. Inte så konstigt när säljaren bara hade
packat den i lite tidningspapper och ett tunt ytterpapper..har så svårt att begripa,
men nu var jag ju tvungen att ge mitt första dåliga omdöme och jag tycker verkligen
inte om sånt. Huu..
men nåväl. lampan får lagas med lite tejp och kärlek för upp ska den i hallen sen, och
nu ska jag koka mig en kopp kaffe och ånga tapet...

lägger ut fler fina tapeter senare idag för den som vill se, bla finfina tips
jag fått från Lina Oj ***





~ kramar Lycke

9 kommentarer:

Maria sa...

Hej!
Kunde inte säljaren ersätta skadan? Det hade ju varit bra om den gjorde det.

Fint med LillaMy skrynk och Erry-besök!

till-vidas-ara sa...

Maria: ja, man kan ju liksom tycka det! jag skrev faktsikt och sa att jag tyckte han kunde skicka tillbaka åtminstone hälften av pengarna, men han vägrade och menade att det var posthanteringens fel! hmmm...om den där lampan skulle ha kommit fram helskinnad till mig så hade posten fått bära den hit i silkesvantar tänker jag ...

kramar Lycke

La luz del norte sa...

Hei, skjønne! Så nydelig tapet du viser på frste bildet. Og alle andre bilder er også fine, du! :) Håper alt er bare bra med deg. Her er det travelt med bebien, men det koser jeg meg med. Vi er hos mine svigerforledre og i dag har jeg bakt deilige boller som vi skal kose oss med straks. Beklager at jeg kommer så sjelden innom bloggen din. Jeg følger med innimellom, men det er klart at småbarnslivet tar tiden. Barnet og familien er viktigst og så meg og mitt etter det. :)

Håper du har det aldeles strålende! God helg. Klem

Anonym sa...

sånna lamskärmar såg jag till salu på den lokala loppisen här i stan förra veckan. dom kanske finns kvar, kostade inte så jätte mycket. vad är det för mått på den?/lina.oj ps:tack för länken :)

till-vidas-ara sa...

Solrosa: men det är ju så :) jag bloggar inte så ofta heller, och hinner inte runt så mycket som jag brukar. vad du är duktig som hinner baka..jag är så dålig på det, låter så mysigt där fina du ***

Lina: Ååååå...tänk om det är samma, det vore ju alldeles underbart!!! ska genast fota den lite närmare och skicka dig måtten, tusen kramar Lycke

raquel sa...

jag tycker traderas omdömes-system är ganska bra , men det är himla jobbigt att behöva ge negativa. och lite dumt att en i så fall får ett negativt tillbaka. som hämnd liksom
ps , på tal om fina tapeter var ju den på första och femte bilden helt fantastisk. har sett den innan , är det josef frank?
kram , r

E.R.R.Y sa...

Tack fina du för igår! Det var verkligen mysigt att träffa dig och din fina familj igen. (ska länka mitt inlägg också, men det gick inte med mobilen idag, appen var lite knasig)

Ska du inte gå vidare med saken till Tradera? Dåligt att skylla på hanteringen när han inte packat som man ska. Finns ju massor av instruktioner kring packning inne på Tradera. Har dessutom för mig att paketen ska vara hårda? Men det är kanske bara DHL...

Hoppas att den går att laga hursomhelst!

Kramar

Anonym sa...

I especially LOVE that photo of everyone around the table!

till-vidas-ara sa...

raquel: ja, det är lite galet med det där systemet! tror inte det är Josef Frank, men det liknar ju som du säger! tror den är mycket äldre än så..det finns alldeles för många fina ***

Erry: ja det var mysigt ***. Jo, jag har funderat på att ta kontakt med tradera, men det är så joxigt och jag känner inte riktigt att jag har tid att bråka..vi får se, tycker ju inte någon annan ska råka ut för den typen (ler)

Anonym: Thanks dear :) it was a lovely day ***

kramar Lycke