fredag 4 november 2011

...






Hej.. nu är det natt. och jag ska inte prata tapeter mer. inte skrapa
jag ska bada motsols med dig, ... du, och titta på stjärnorna
"vilka sjärnor" säger du, men du vet inte vad du talar om
".. nu ska vi bara titta på stjärnorna" , säger jag
och jag målar läpparna röda och pussar av på tvättlappen
jo, jag målar läpparna röda fast det inte behövs
"Vi ska ju sova nu" , säger du
" Jo, jag vet " säger jag, och det spelar ingen roll
det spelar alls ingen roll
för nu tittar vi på stjärnorna..båda två
fast de inte syns..
dina fingertoppar mot mitt hår...
stanna..tack




~Lycke

15 kommentarer:

sarapirat sa...

lycke
det är natt här med och jag tittar gärna på stjärnorna med dig
du skriver så himla fint!

kramar

till-vidas-ara sa...

sarapirat: Titta på dem med mig, det är bra, tack för att du är du ***


¨Lycke

sarapirat sa...

åh lycke,
idag eldar jag i vedspisen!
så mysigt! att jag nästan dör lite!

till-vidas-ara sa...

sarapirat: ja det är lite underbart det där med vedspisar, tack för att du på minner mig, vi bara måste elda i vår ikväll..här är så regnigt och grått så det passar alldeles underbart bra **

kramar Lycke

Sanna sa...

Underbara inlägg goa fina du..<3 <3 <3

Ännu fler härliga tapeter..blir nog vackert hur du nog än gör gumman.. <3

Och mysigt att träffa goa Erry.. <3

Hoppas att du och familjen har en mysig skön allhelgona helg <3 <3

Här blir det en stilla promenad på kyrkogården ikväll..älskar att gå omkring och titta på allt det vackra..ta med ljus att tända på några "övergivna" gravar..

Kraaaam
Sanna

till-vidas-ara sa...

Sanna: TAck fina! vi ska också till graven i helgen, göra fint, sätta blommor...lite tungt men fint så fint ***

kramar Lycke

Pella sa...

Åh röda läppar är så fint i bäcksvart natt. Det är nästan så de passar bäst i mörkret, också med stjärnljus på. Titta på tapeter, titta på tapeter, hela vår nya lägenhet är ett tabula rasa och behöver bonas om. Sakta, sakta förvandlas den till vår grotta, vårt hem, vårt bo. Kram fina!

annika sa...

Åh så många vackra bilder. Och tapeter som man bara vill smälla upp direkt. Har ni valt ännu? Blev så förtjust i den andra med guld i, men å andra sidan är jag väldigt förtjust i det som glimmar :) Och röda läppar i natten, så otroligt vackert. Och sensuellt. Hoppas dina stjärnor visade sig, mina var täckta med grått grått grått. Ha en fin lördag min vän!

till-vidas-ara sa...

Pella: Ja, röda läppar i svarta natten..så fint du skriver. och visst är det lite gott ändå med ett boende som ett oskrivet blad..som man kan måla så det blir precis en själv, ens hem ens borg ens hjärta *****

Annika: nej vi har inte valt, de ligger och gror i bakhuvudet i en vacker liten hög. allt som glimmar är fint, och stjärnorna glimmade bara inom, men det är ju huvudsaken tänker jag ***

kramar Lycke

Unknown sa...

Nydelig innlegg, jeg blir bare så glad når jeg ser bildene dine;) klem Wilhelmine

Lotten sa...

Åhh jag brukar oxå måla läpparna röda när jag skall gå och lägga mig... bara för att testa liksom. Jag skulle aldrig visa mig ute med såå röda läppar ;-)

Jag hittade sidan med schabloner: http://www.royaldesignstudio.com/index.php

Kraam Lotten

Rebecca sa...

Lycke, jag ville bara skicka mina varmaste söndagshälsningar. Stor puss och kram till dig, fina människa <3

Caroline sa...

Dina lena vackra poetiska ord förgyller min eftermiddag,
Jag älskar att titta på stjärnorna, det känns så nära och hisnande långt bort på samma gång, en känsla av att jag är så liten i alltet som ändå hänger ihop!
Stor kram!

Anonym sa...

hittade fler ;)

http://www.tapettitalo.fi/mallit_se/69613.html

http://www.tapettitalo.fi/mallit_se/69729.html

håll till godo /lina.oj

till-vidas-ara sa...

Wilhelmine: Tack söta du, blir så glad :)

Lotten: tusen tack för tipset kära du! har kikat in och letat, och det finns verkligen många fina!

Rebecca: kramar tillbaka du fina ***

Caroline: ja, det är verkligen något särskilt med stjärnor. fin dag till dig ***

Lina: tack rara! ska genast kolla in dessa..mmmmm...

kramar Lycke