fredag 4 november 2011

Fler tapeter










Hej hej igen idag! Här lite fler tapeter som vi tycker är fina. De tre översta
fanns med bland massor med vackra som Lina Oj har varit snäll och mailat
mig. Tyvärr är just dessa ganska dyra. de kommer från det Här stället, och
man kunde ju önska att man hade en kappsäck full i guldpengar någonstans!
Från Här visade hon också många vackra, men det finns oftast
inte tillräckligt många. Den sista hittade jag där, tycker den är mysig.
Den med påfåglar gillar vi också, den där rörelsen som ger liv. och den var inte
alls särskilt dyr..
Men sen kom samma fina Lina med en intressant idé. att schablonmåla medalj-
onger eller blommor direkt på väggen. kanske det ändå skulle kunna vara något,
men kanske ganska svårt. men kanske.. kanske man då skulle kunna få den där
Nanny Mcphee-tapeten som jag också visar igen. Tycker så himelens mycket om
den...det slingrande, levande...ett perfekt mellanting mellan levande blommor
och annars ganska stela medaljonger. och magiskt..såklart
...



fredagskramar Lycke

9 kommentarer:

Maria sa...

Det är jättefina allihop. Om man gör en stor schablon som liknar den i filmen, så skulle det säkert inte vara så svårt, men det tar ju tid förstås att dutta färg.

till-vidas-ara sa...

Maria: Ja, tror du att det går, jag menar..jag är ganska duktig på att rita av saker så det liknar...men man måste väl ha den i delar då..den slingrar sig ju ända upp i taket :)
är du duktig på det där? skulle du kunna göra en schablon kanske?

kramar Lycke

Maria sa...

Jag tänker att den där är samma som är spegelvänd åt ena hållet, så att den svänger fram och tillbaka. Men man kanske gör två lika så att man använder den ena åt ena hållet, och fortsätter med nästa spegelvänd. Vilken beskrivning! Fattar du vad jag menar =)?

till-vidas-ara sa...

Maria: Ja, jag tror det :) men kanske inte så lätt, med alla vinklar och vrår i lillhallen tex?

kramar Lycke

Anonym sa...

This is fun! ;-)

till-vidas-ara sa...

Anonym: :)))

sarapirat sa...

hej rara
den första och den med påfåglarna gillar jag mycket!
jag har en påfågeltröja, med en ring precis på ena bröstet, hahaha, det får dom väldigt små sakerna att se lite större ut!

fina bilder här på er familjen i glödande ljus
när ses vi i riktiga livet???

kramar

Lotten sa...

Åhh så fina de var allihop! Jag tror absolut på schablon ideén. Det finns en sida som säljer stora schabloner om man inte vill göra det själv....De har flera hundra olika schabloner. Om jag bara kunde komma på vad sidan hette... Jag återkommer om jag kommer på det!

Kraam Lotten

Caroline sa...

Hej igen!
Väldigt vackra, behagliga, jag gillar den översta och understa bäst.
Det kommer bli så fint så fint hos dig!
kramar!