måndag 28 november 2011







Så lyckades jag ändå få ur mig något här. nystansdes i vansinneshärvan..alltså..!
jag varken klarar av eller förstår ett.något alls när Mannen får för sig att byta ut
allt möjligt knepigt med datorn, och sen när ingenting är sig likt och långt ifrån
klart! jag kan faktiskt bli smått vansinnig för mindre.
Hela helgen har han suttit och mixtrat och funderat, och sen jag då, som inte förstår
mer än det absolut invanda och direkt påtagligt hemkära ni vet, förstår absolut ingen-
ting av allt det nya inställda (och ännu inte inställda) ..och nu förstår inte han heller
vad som är fel eller hur han ska fortsätta. Åååårrgh, om jag bara hade fått lite lite
grann av en datorhjärna, för jag får absolut abstinens, och blir väldigt frustrerad av
att sakna er därute så mycket, av den här kontakten..när andan faller på ni vet..det
här fina med att skriva och bara få vara kontakt så där direkt trots milsvida avstånd. så
himla fint. så välgörande för själen, och allt. Just nu använder jag en lånad, ny, laptop
som det kallas, med inga invanda..eh instruktioner,,,

jag vet inte ens hur jag fick in bilderna, men de här var de enda som fungerade att ta
in och de är ju ganska talande ändå; ett stökigt garage, en skruttig och en övergiven koja
i våra kvarter. den där kojan ja! nästan så jag känner, jag borde flytta in där..och leva
på vatten och bröd..skala av alla begär, all saker, alla måsten..fast kallt. jag skulle behöva
fodra den med allt som foder är kunnigt till och massor med kärlek och några ljus..och
så fönster. jo fönster måste jag ha där, att kunna sitta och dricka kaffe till och flanera i
tanken om de som går förbi, ropa in någon om de skulle till att tordas..prata vårslask och
snöbrist..och om den där Haraldsson som visst högg ner träden på gångstigen; för utsiktens
skull då. och "Jo...,.. det är inte lätt med livet, med människorna ", skulle jag säga och så ta
en snus till, och fråga om påtår...skulle jag och det skulle vara fiint. riktigt fint, sådär, vi skiter
i tvätten och damm-hamsterrråttorna och post-eländet och jag skulle minnas en gång för alla
att det INTE ..är något värde i sakerna vi omger oss av..
det är bara V. i i slutändan. bara Vi, och till det, SÅåå mycket mer kärlek än vi först, trodde,
var möjligt. så vi glömmer det där.
om inte jag borde ju minnas..




~ Kram Lycke

13 kommentarer:

Maria sa...

Hej! Först vill jag tacka för fint samtal. Jag ler åt bilden av dig med snus under läppen i kojan. Visst skulle det vara skönt med mindre saker ibland. Jag har dagar då jag bara vill rensa bland allt materiellt för att på något vis komma närmare kärnan, kanske. KRAM ♥

Ej Utgivet Material sa...

Vilken magisk koja! Den ser sådär övergiven ut men majestätisk på sin plats uppe i skyn! Åh, är med den känslan idag.. att det inte är lätt med människorna.. åjajja. kram på det.

LyckligaPraliner sa...

Tack för dina ord här. Tack för dina ord hos mig. Tack för att jag fann dig. Dina ord du skrev på mina vilda vindar fick mina ögon att tåras av glädje. Min lycka idag Lycke, skänkte du mig. Tack från hela mitt hjärta!

Jag hade gärna suttit där med dig medan du la in en ny snus, druckit kaffe och pratat om hur i himmelens frid han kunde göra så med trädet.

KRAM ♥

Sanna sa...

Du skriver så härligt goa fina du..ja du skulle nog få fullt i din lilla koja utav goa bloggvänner som inte vill annat än att få hälsa på dig..mig inräknat.. ;) <3

Jag är lika datatekniskt handikappad som du gumman..tur att man har män som förhoppningsvis vet vad dom gör i alla fall.. ;) hihi..

Varma kramar ifrån ett snöfattigt hälsingland
Sanna

annika sa...

Så lustigt, vi pratade om kojor igår. Jag älskar kojor. Byggde många när jag var liten, men ingen så fin som den här. Och ungarna, de hamrade och spikade och fick något liknande. Deras alldeles egna. Man kan komma ihåg känslan, eller hur? När man var barn och fick ett alldeles egna ställe. Och det där med datorer, jag går inte ens in på det. Vill bara att den ska funka. Ungefär som med bilen. Jag är helt ointresserad av hur och varför... Kramar om en grå tisdag!

Emmie sa...

det låter som en skön plan det där med kojan.
jag funderar ofta på det.
hur man lever på ett annat sätt en det som är "normalt". hur man lever för sin egen skull. för familjen. hur man lever så man orkar skita i dammhamstrar.. ;)

fint att ni har fått snö!

sarapirat sa...

det låter inte helt tokigt,
jag gillar träkojor
och älskar trähus!
alltså sånna som är byggda i trän. har en almenacka med olika trähus, helt otroligt fint och inspirerande!

får du någon ordning på vansinneshärvan?

många kramar

till-vidas-ara sa...

Maria: ja det är fint med sådana dagar, och sen plötsligt har man habegäret där igen...så typiskt :)
kramar i tisdagen...

Ej utgivet material: Jo med sådana känslor ibland :) och kojor...
kul att se dig kika in. kram!

Lyckliga praliner: hihi, blir ju alldeles röd om öronsnibbarna när du blir så glad. du är för go fina du, och du hade gärna fått sitta där med mig och lyssna på tokerier..kraam

Sanna: välkommen kära du ! och mannen begrep inte alls i slutändan så nu är han precis och köper en ny dator..huuu dyrsmäll alltså! krraam...måste rusa..

Emeli sa...

Min kära make gör sådär varje vecka, minst en gång i veckan. Ändrar i det tekniska hit och dit. Han säger att det är nödvändigt, men jag tror och är ganska säker på att han gör det för att han tycker att det är intressant och kul.
Men jag blir bara irriterad och minst sagt galen.
Suck.

kollijox sa...

jag får liksom en släng av lite allt möjligt på en å samma gång och sen svär jag...å sen får jag lust å flytta till koja och byta snus mot en cigg och dricka kaffe å bara prata...med dig för det skulle vara så himmelens fint känner jag.Det är som du säger att avståndet inte spelar någon roll när man känner att man har varann bakom skärmen där nån stans mellan himmel och pannkaka. KRAM

Madeleine sa...

alltså vem vill inte bo i en koja? vilken frihet! har hört om kojhotell i japan. då bor man lyxigt i träden, varför inte? jag tänker på den där adventsstjärna och letar efter.. hoppas att vi hittar den till dig!

tack för fina kommentaren, du sprider så mycket värme och kärlek! du har ett stort hjärta.

kram!

Sanna sa...

SV: Ja det var kärlek vid första ögonkastet både för stjärnan och gardinnerna..blir sådär pirrigt glad varje gång jag ser dem.. <3

Oj oj en ny data..ja det blir lätt en dyr affär..tyvärr.. =/

Skickar varma tankar <3
Kraaaaam
Sanna

Sanna sa...

Ops glömde nästan.. Kära du kan du maila din adress till mig igen..har tappat bort min adressbok i flytten och nu har jag lite julklappsfunderingar så.. ;) hihi..
suzanaalexsson@hotmail.com