fredag 25 november 2011

Fredag..








Älskade röra. ja jag måste ju säga det, eftersom. det är väldig rörigt här just nu, och
jag inte hinner riktigt, faktiskt (ler)
men jag kan tycka det är vackert också. det som bara har hamnat där det är av
en slump, av tidsbrist, av slarv, av..lättja. ja det är fint det som det är bara är av sig
självt. Tänker jag. för jag har blivit så lugn nu, så här på eftermiddagen. lugn i allafall,
trots en väldans massa väntan, längtan, gny och svär på förmiddagen
Jo, det är så att jag väntar fortfarande. väntar på något så världsligt som post. vet
inte, exakt, hur det kunde bli så viktigt, men jag har gått i fönstret så många gånger
idag och kikat, blängt, svurit tyst och tripat på tå med glödheta diamanter under
fötterna, har jag och det är väl helt ok.
Nu är jag lugn. jag vet att paketen inte kommer förrän tidigast måndag. Jag är lugn.
Jag ler. jag ler väldigt brett, för jag vet hur bra allting verkligen är, och hur fånig man
kan vara över ett paket. Så önskar jag att helgen blir röd. det är något alldeles särskilt
med rött såhär i väntans tider. jag önskar mig röd. jag önskar..jag önskar jag kunde
dela med mig av det till er.. av den här känslan jag har. lyssnar på klassiskt fortfarande
gör jag. det gör mig lugn. det jag lyssnar på är bara en blandning av klassiska favoriter,
men det är Verid, Orff, och Gorecki som är de jag lyssnar på mest just nu.




Kramar, långa ~ Lycke

10 kommentarer:

Sanna sa...

Ja livet måste få ta den tid det tar..ingen ide att stressa upp sig..bara njuta utav stunden..leva nu.. <3

Gillar dig också gumman..mycket mycket.. <3

Kraaaam
Sanna

Maria sa...

Så det är det du väntar på. Så vackert med solen, här här det mest varit mulet och regnigt. Jag tycker att ditt .hemma ser ut lite sådär som en film

Jenny Bergvall sa...

Åh jag känner lugnet. Härligt! Tack för det smittar av sig lite tror jag minsann ;) KRAM och ha en underbar helg!!

Fina sa...

Åh vackert! vackra bilder (som alltid) och vackra ord.

Emmie sa...

alltså, jag är så kär i din damlampa.
hoppas din helg blir så som du önskar.

och nu finns det lite adventsbilder hemifrån mig på bloggen.:) fast inte på resten. skall försöka fota lite med mobilen, börjar ta sig här hemma med inredningen, fast nu är det jul/adventsstök!:)

Ej Utgivet Material sa...

Vackert ljus, vacker röra och du förmedlar din röda känsla så bra!

sarapirat sa...

hej du
åh,
magiskt, när jag besvarade din kommentar hos mig så skrev jag att jag hade några klassiska musiktips till dig,
varav en utav mina favoriter är gorecki! och nu ser jag ju att du redan har upptäckt honom.
symphonie nr 3 tror jag den heter, som jag älskar så, vansinnigt dramatisk och rent av sorglig men så himla vackert att jag dör lite!

hoppas det är rött, som du vill ha det, i advent!
kramar

annika sa...

Tycker det är ombonat, inte rörigt. Och röd, det är en varm känsla, som mjuk sammet. Önskar dig röd också och hoppas din adventssöndag varit riktigt fin kära du. Kramar. Många.

Emeli sa...

Jag kanske borde testa att lysnna lite mer på klassiskt. Kanske skulle jag tycka om det. Har nog inte gett det tillräckligt mycket tid tror jag.

Rebeccas DIY sa...

Vilka vackra bilder av din stämningsfulla röra.
Ha en skön kväll!