tisdag 15 november 2011








Mammas fina fina klänning från förr. visade bilder på den i vintras, men trodde aldrig
aldrig jag skulle få på mig den. aldrig trodde jag det, men det gick alldeles precis idag. tog
kort och bilder när Liten ville sova. men det där med kort på en själv blir jag aldrig klok
på. tur är att man kan välja bilderna som tas är det i allafall, för jag..ja jag gillar verkligen
dem inte vid första anblicken, det känns bara jobbigt först faktiskt.., men sen när man
tittar igen så är de ok, en del och så .. är en del alldeles självklara helt sådär bara...
men det där är inte lätt. det är ett jobb med en själv det är det..
Sen våran vägg! den är alldeles snart nästan klar-rensad- på tapet, som ni ser det lite av..
så i sinom tod kommer det ny tapet..i sinom tid
och jag måste säga jag är lite stolt att snart ha fixat ner detta eländestapet...nästan all-
deles själv, för den var som sten. det sista uppe i trappen ska mannen fixa..men men
jag bävar..är ni alla lika oroliga därute? han har tänkt sig en stege - en special...och så
ta hand om det där lilla som återstår...



~Lycke

( och jag har inte hunnit förbi Er därute som jag brukar..snart..k..

18 kommentarer:

sarapirat sa...

vet inte om min kommentar finns kvar?
ouf!
men jag ville bara säga att du är så himla fin...
kanske blir det 2 ggr
hej så länge
snabbis
kram puss

Pop sa...

vackra klänningen på vackra vännen! ska bli spännande att se den där tapeten... och det här med att riva ner tapeter. tålamodsprövande om nåt. men sen när allt det nya är där, ja då känns lyckan om än större.
kram!
Pop

till-vidas-ara sa...

Sarapirat: dina fina finns alltid hos mig. det är bara jag som har varit bakom..tack kära ***


Pop: Ja det är så. så himla mycket, men så mycket också det där slitet...får en att tänka efter..verkligen.. kärlek...

Lycke

Fina sa...

wow vad snygg du är! heja på med tapeterna, nu är ju den tråkjobbiga biten strax klar! jag är sugen på nya sovrumstapeter men det där skrapskalandet avskräcker...

E.R.R.Y sa...

Åh, den klänningen! Så fin så fin, och sitter ju helt perfekt på fina dig! Älskar den översta bilden.

Du har verkligen gjort ett hästjobb med de där tapeterna. Ser fram emot att se det magiska slutresultatet.

Kram

Pella sa...

Du ser helt fantastisk ut i klänningen och vad fantastiskt fint att klä sig i minnen från förr. Jag har också en mamma-klänning som hänger framme för att den är så fin att titta på och jag får också på mig min precis! Kram på dig!

Madeleine sa...

åh du skriver så vackert. läskfabrik! det var nog det roligaste någon har skrivit till mig på bloggen :)
du har så härlig fantasi och dina ord är som poesi!

jag tittar nog tiotals gånger på bilderna innan jag väljer vilka jag ska lägga upp. prestationsångest. klänningen ser strålande ut på dig! och din lilla ser så gosig ut. hoppas att du får en fin tisdagskväll kära! puss och kram

Emeli sa...

Det är ju så konstigt det där - att bilden av en själv ser så olika ut genom de egna ögonen och genom andras. För i min ögon är du fantastisk och fin på alla vis.
Men jag vet, jag är sådär själv, men försöker bota min fobi genom att visa bilder på mig själv. Funkar ibland, ibland inte.
När jag inte är nöjd, när bilden visar för mycket jag, brukar jag göra den svartvit. På något vis syns jag inte lika väl då.
Stor kram till dig.

ulrika sa...

vad fiin du är!

annika sa...

Du ser helt underbar ut! Och kläningen... Tänk att vi ofta är så självkritiska när vi är så fina. Och skönt att tapeten strax är helt borta. Sen kommer det roliga. Må gott!
Kramar

Lotten sa...

Åhh vad fin klänningen är... och skorna sen då! Urrfina!
Ser verkligen fram emot att få se vad det blir för tapet på väggen. Belöningen efter allt ditt slit!

Kraam Lotten

kollijox sa...

men alltså, du e så himla fin och dina ord är så vackra, och tvärt om. hej hej

Sanna sa...

Vackra goa du..superfin klänning också.. <3
Härligt att tapeten snart är nere..ser fram emot att se det färdiga resultatet och vilken tapet ni slutligen väljer.. ;)

SV: Barna blev nöjd med kalaset och då är jag nöjd..älskar att fixa och dona till såna "tillställningar".. <3

Hoppas du får en fortsatt fin vecka gumman! <3
Kramar i massor
Sanna

Maria sa...

Du är ju hur fin som helst! och så har du blivit så smal. För mig är det tvärtom, sisådär 3 små kilon som jag inte orkat ta tag i. Det låter ju inte så mycket, men det är de fjuttiga som gör hela skillnaden.

Ramme Alvor sa...

Nydlege kjole og spanande bilder!

Klem!

fiffi sa...

vad fin du är.Helt underbart snygg.

till-vidas-ara sa...

Tack alla goa ni!!! ni vet ju hur det är, man kan känna vissa dagar..och hu för bilder på en själv ibland. den där inre bilden ni vet, ochd en som syns på bild..misstämmer ju ibland så fasligt så jag tror det är det :)

kramar Lycke

Inredningsmamma sa...

vad vackert du har här! och du är smal som en sticka :) i helgen ska vi bort men visst ses vi snart!!!Saknar dig och Er!!! Go helg kära goa vän!:))))