tisdag 21 augusti 2012

tisdag..






Här är lugnare nu. i allafall försöker jag. men ni vet..renoveringen av hallen och när man själv 
inte kan göra något en dag när Liten sover...som att foga och spackla, det är liksom mannen 
bättre och snabbare på, men då får jag verkligen träna mig att inte låta frustrationen ta över för 
allt det där man vill komma vidare med. åååh..och vi som ska göra om hela vardagsrummet 
också.
så..... jag försöker vila, läsa, tittar på färgprover. äter alldeles för mycket choklad. gör jag..
men annars är jag mest väldigt trött och stoppar stekpannan i skafferiet, glömmer babylyssnaren 
på biltaket (fast jag hittade den längre nedåt gatan..) bråkar om listfärger med mannen, gröna 
eller grå eller bara vanligt kalkvita. och plötsligt känns det som om det vore fullmåne fast det inte 
är. eller att åska är påväg fast himelen är tyst.
och vid vägens slut står vi så fortfarande där. jag och Don Quijote och väderkvarnarna...
en till bit choklad. jag blundar och försöker minnas. ler nu...

tapeten: heter Skvattram och är från Tapettitalo. funderar på den till vardagsrummet. så jag inte ska sakna vår gamla trasiga strukturtapet så mycket...



~Lycke



translation: Tuesday..

Here is more calm now. at least I´m trying. but you know..the restoration of the hallway, and when 
you can´t do anything further a day when Little one is asleep..things that my dearest are better, faster 
at, then I have to really learn to not let the frustration take over. ååh...and we who are going to restorate 
all livingroom too..
so...I´m trying to rest, reed, look at color samples. eating to much chocolate. I do..
but otherwise I´m very tired. pacing the frying pan in the larder and the babylistener at the top of the car (though I found it further down the street...) arguing with my dearest about colors to the splines around 
doors and windows..green or grey or just chalice-white. and suddenly it feels like it were fullmoon though 
it is not. or that thunder was on its way though the sky is silent.
and at the end of the road we are still standing there. me and Don Quijote and the windmills...
another piece of chocolate. I close my eyes and try to remember. smiling now..

The wallpaper: is called Skvattram and are coming from Tapettitalo. thinking to the diningroom. so that I 
will not miss our old worn one so much...




~Lycke







14 kommentarer:

Trädgården på Höjden... sa...

Känner så väl till den där frustrationen. Vill men kan ändå inte just nu. Vänta in.
Men choklad är bra. Speciellt god sådan (min favorit är mörk med havssalt. Vila är också bra. Bli vän med sina tankar. Hinna tänka tankar klart. Också bra.
Och finaste mössan/hatten har du. Röd och så tjusig. Ser så härligt ut där du sitter.
Kram Åsa

till-vidas-ara sa...

Åsa: tack rara du! och choklad ja! fungerar till det mesta. gladare blir man, min tog slut. så jag tror jag prövar en med havssalt när vi far till affären, tack...***

kramar Lycke

Unknown sa...

Kära Lycke,

Here I am again. Was so busy doing work with the children,etc they still have holiday till august 31th.

Love the pictures of you sitting there in the garden or working <3

Take care x

Nanna sa...

Åh du, den där känslans som jag så väl känner igen. Att vilja mer än vad man hinner med småbarn (har ju bara ett just nu men ändå..) Och frustrationen som kommer över en..
Min sambo och jag har väldigt olika takt när det gäller hemmafix, så jag ligger alltid steget före. Står och stampar.

Fint att du lagt till min blogg i din lista.. och oj vad glad jag blir att du gillar mitt sovrum, att du gillar mitt lilla ställe liksom:) Jag uppskattar verkligen att hitta såna här fina bloggar där både ord och bild säger sitt.
Nu ska jag länka till din blogg hos mig också.

Kram

Nanna

Maria sa...

Jag blir också frustrerad om jag måste vänta på att saker ska bli gjorda. Jag blir också frustrerad på om det går för långsamt när jag gör själv. Tålamod, det har jag lite knapert av...

Satu sa...

You with the red hat, sitting there and those red chairs...So captivate atmosphere in that photo, I almost here your thoughts and feel the thunder :) All the pictures are great, again, I just enjoy staying here in your world.

I'd like to send you e-mail, if that´s okey, could you send me message. satuvee@gmail.com Thanks :)

Have a beautiful August Wednesday with beaceful feelings!

Unknown sa...

Chokolade MÅ der til !
Og er vild med din røde hat:)

annika sa...

Den där frustrationen när man bara vill vidare och inte vill känna sig hindrad, känner så väl igen den. Och då är det extra gott med choklad! Kramar och kramar!

sarapirat sa...

hej du,
jag ater ocksa mycket choklad...frustrationen ja! phu!
kanske kommer askan tillslut? och slapper lite pa trycket.
har kikade jag pa manen igar, en skor, (med prickar over) tunn manhalva. sa vackert. nasta fullmane blir i sverige! harligt.
vila emellanat. klattra itrad (underbara bilder) rensa ogras baka brod. det ar mina basta terapier...

kramar

Heather sa...

Glad that things have calmed down a little, you've done a lot of work this summer! Take your time and enjoy some little moments. It will all get done!~

Lilli sa...

Lycke, I get the feeling that we are the same in that we want to do everything in the same time. I get so restless if I can't work with my hands, do something real.
Lovely wallpaper, and even more so, you in the garden with a red hat.

Wishing you a lovely weekend!
We have a visitor from Eskilstuna this weekend, I'm practising my Swedish!

x
Lilli

Anonym sa...

: D När vi köpte vårt hus för åtta år sen muttrade jag ofta över att min man var lika intresserad över färgsättningar, tapeter och stilar som jag. För det betydde att jag inte fick bestämma allt själv ha,ha. Men det vore trist med en medresenär som inte var ett dugg intresserad kom jag fram till. Tänk att vara med någon som är likgiltig inför färg : )

till-vidas-ara sa...

Ilse: happy youre back sweet you. know that kind of business (smiles) wish you a wonderful weekend ***

Nanna: som man står och stampar ja :))) har verkligen fått ta mig i kragen och lugna mig lite. men då blir jag nästan sovlugn istället..svårt med det där mittemellan..

Losarinas mor: ja oj, vad jag ätit choklad varje dag nu. men det hjälper visst mot lite av varje :)

annika: blir tokig på mig själv när jag är sån..kram!

sarapirat; rensa ogrän ja..om jag bara hann (ller tog mig tid :) så Sverige igen. önskar du kom hit...tar det lugnt när folk är på besök. det är bra :)och choklad..

Heather: thanks dear you. much calmer now. wish you a wonderful weekend *****

Maria: skriver under på det. kan man be att få byta med nån annan tro ?

Satu: thanks so much for your words. makes me happy. I will sen you an email quickly now before taking little one up. like to talk me too...writing more as soon as I can..love Lycke

Lilli: thanks for your words. and yes, it seems like we are done the same way indeed. now I managed to calm down inside, but then I get so calm I´m almost asleep :)))
happy you liked the wallpaper. I hope it fits here in our livingroom. good luck practising your swedish and lovely weekend to you *****

anonym: du har så rätt :) jag är glad att han bryr sig och tycker han med, och vi finner ofta fina kompromisser..ganska lika tycke i grund och botten, riktigt lika faktiskt, och det tackar jag min lyckliga stjärna för..jag med ganska underlig smak..kanske (ler) härlig helg till dig..

kramar Lycke

S sa...

Call it a coincidence or not, but I took some pictures of dark chocolates a few days ago { most likely at the same time when you wrote this post}to use it in my post but I never used it. The photo was similar to that of yours, although the angle was a bit different !
I love your photos where you are resting. The windmill picture is beautiful,love the vintage feel. All the best with your home renovation !