måndag 15 oktober 2012

måndag..










Ville ju visa...
lite av hallen. tapetseringen är alldeles klar, och två vägglampor har fått komma på
plats. tycker om..prinsessan också på plats. för det var väl en slotts-hall, visst..mamma..
Något jag fått upptäcka: det är inte lätt att fotografera en mörkblå tapet, särskilt inte i
kontrast till ett vitt tak. En lampkupa saknas till biograflampan i halltrappen. kanske vi
hittar någon gång..Och så ska mina gamla tavlor och annat upp på väggarna såklart..
till det behövs mycket tid. en del utrymme, samt ork..
saker jag har lite dåligt av just nu..
Var till doktorn idag. det kändes bra. försäkringar hem i brevlådan om några dagar :)
Tror jag ser mig tydligare nu. gör allting extra långsamt idag..gör jag, och jag ser en röd tråd..
jag följer den...


~Lycke
( ..golvlampan i trappen ska inte stå där egentligen :)


translation:
just wanted to show, a little bit of the hall. the paperhanging are all finished. and two wall-lamps
have found their places on the wall. I Like...and the princess are also in place. because it is
a castle-hall-way isn´t it...mamma ..
Something I had to discover: it isn´t so easy taking pictures at a darkblue paper, specially not
in contrast to a white ceiling. A lamp-globe are missing to the theatre-lamp in the stairs. maybe
we find one sometime..And also my old paintings and other are going to be put on the walls of-
course..
to that time are significant. some space also, so is fortitude..
things I have some lack of at the moment..
Visited the doctor today. it felt good . assurance in my mail in a couple of days..I hope :)
Think I can se myslef  more clear now. moving extra slowly today..I do, and I can see a red
thread..
I follow it ..


Lycke
(the floor-lamp aren´t going to be there, standing the staircase ofcourse :)

16 kommentarer:

LyckligaPraliner sa...

ÅHH!!! Wiiiiiii så läckert det blev i hallen och biograflampan i trappen som pricken över i:et. Det där har ni gjort bra! Visst känns det som en lycka :)

Läser att du har lite ork. Jag önskar att den kommer tillbaka till dig. Viktigt att kroppen får återhämta sig och finna ny kraft.

Jag vet hur det är att inte ha ork men jag försöker råda bot på det. Ibland önskar jag att jag kunde trolla men jag får nöja mig med att bara vara jag som försöker :)

Nu är min rast på jobbet strax slut. Ha det så bra!

Kram Ann-Louise

annika sa...

Åh vilken fin tapet! Och ja, det är svårt att fotografera mörka saker, att riktigt göra det rättvisa. Hoppas du blir piggare snart. Stor kram

Emma sa...

Så vackert, så vackert!

En støvel og en sko sa...

Så nydelig!! Og så fin prinsesse der i trappegangen :-)
Fin uke til dere.
Klem :-)

Trädgården på Höjden... sa...

Prinsessan bland påfågelfjädrarna. Kan bli en fin saga det där. Och så fint ni har fått det i trappen. Bra att du kom iväg till läkare. Hoppas dina krafter kan återvända. En dag i taget.
Kramar Åsa

Queen of Kammebornia sa...

Åh! Vilken sagohall! Hurra! Och vad mysigt att få vänta och längta vid brevlådan :) Kram!

E.R.R.Y sa...

Hej vännen!
Så fantastiskt fint det har blivit hos er. Den där lampan är ju som ur en saga. :)

Tråkigt att orken är svag, den kommer förhoppningsvis tillbaka snart. Lite dåligt med ork här med, och bloggen har ju blivit väldigt lidande av det. Försöker att lägga tiden på att skapa istället, men det blir mycket soffhäng med iPad och telefon, och mycket instagram. Saknar dig där.

kram

frk Frida Fortissima sa...

Så ljuvligt med en slottshall med en prinsessa i och allt = )
Det låter hoppfullt att du hittat en röd tråd, jag hoppas att den leder dig fram till ngåot vackert.
Kramar,
Frida

Unknown sa...

Hvor er det blevet fint !!
Og heldigvis med egen smuk prinsesse :)

Inredningsmamma sa...

men vilken FANTASTISK lampa på väggen!!!Vart har du hittat den? I dag ska det bli snö och jag myser hemma med lille douglas. Blev väldigt pysselsugen nu när jag tittade in hos dig!!! Hör av dig om du vill äta en go räkmacka med mig på stan. Saknar att surra med dig! Kram!

Nanna sa...

Å vad mysigt det ser ut hos er! Och härligt med tapeten på plats! Att ha tid pengar o ork samtidigt är en svår ekvation med små barn tycker jag :) ungefär vad jag också skulle behöva. Vk får väl helt enkelt ta det i ett lugnare tempo. Låta saker o ting komma i ordning eftersom.
Stor kram till dig lycke!

Titti sa...

Biograflampan!!!! Styrkekramar från Östergötlands glesbygd

Anonym sa...

Så vackra tapeter och mäktig lampa i trappen! Roligt med förändring. Jag drömmer också om att tapetsera om vår hall som just nu är klädd i brun vinyltapet från 70-talet. :) Kram C

till-vidas-ara sa...

Tack så mycket alla rara. trodde nästan ingen skulle kika in. har varit lite dött här. lovar ta bättre bilder sen, när jag förstått mig på hur jag ska göra :)

kramar Lycke

S sa...

Good that you are feeling a bit better now. I think that your home decor is shaping up well. I am glad that you have decided to take things slowly...you took the right decision.
I adore your little one's photographs from your previous post and also those cute children's story books. Really ,your children and their activities warms up my heart every time I see them.
take care and take rest,
love,
Sanghamitra

Persilja sa...

Ååååå vad snyggt det blev!!!! och tänk vad fort det gick. ;) Hihi, egentligen,om man ser i det lååånga perspektivet.
Söker en lucka för date. (gaaah!) Har inte kollat med Molly ännu hure blir med skorna. Ska försöka minnas. Smsar då. puss