söndag 20 maj 2012

älskade mellanbror 9 år..






 





Vår lille store I. när han föddes en solig maj för 9 år sedan. det var som att jag kände igen honom..
där han låg på mitt bröst, varm och ångandes nyfödd. från första ögonblicket han öppnade sina ögon
och såg på mig så kände jag igen honom. det var min första tanke och hjärtat smälte till en ljum liten sjö
av kärlek. han såg in i mig, han såg in i min själ..
allt om mjukdjur : Han som undrar varför pälsen inte växer på Bullen (gosedjur bulldoggen)
eller.. "men mamma..tänk om Yoshi blir ledsen om jag köper en Sonic? "
jag svarar "nejdå..var inte orolig för det, de känner nog inte känslor på samma sätt som vi.."
" men mamma jag tror på gossedjur.."

Det regnar nu.
mormor är påväg hit med presenter.
saven som stiger. I träden
i mitt hjärta..


~Lycke

translation: beloved middlebrother 9 year
Our little big "I". when he was born a sunny May 9 years ago. it was like I recognized him..there, where he was resting on my chest, warm, steaming..newborn. From the first time he opened his eyes and looked at me I recognized him.. .it was my first thought and my heart melted to a lukewarm little lake of love. he looked into me, he looked into my soul..
everything about cuddly toys: He who wonders why the fur isn´t growing on "bullen" (a stuffed bulldog)
or.. " but mum..what if Yoshi get sad if I buy a Sonic?"
" oh... no I don´t think so dear you, don´t you worry about that. you know they don´t feel like we do.."
" but mum, I believe in cuddly toys.."

it is raining now.
grandmaa on the way here with more presents.
The sap rising. In the trees
in my heart..

17 kommentarer:

Unknown sa...

Tillykke med din søn. Et ganske særligt menneske, der har valgt at bo hos dig. Må I få en dejligst Maj dag- her skinner solen :-)

till-vidas-ara sa...

Losarinas mor: I tackar och jag med...love Lycke ***

sarapirat sa...

grattis mellanbror
han ser sa fin och kanslig ut!
vilken kansla det maste vara, att kanna igen, att kanna sa. och overhuvudtaget, att fa barn.
dromde sa verkligt att jag fick barn. sjalv ute, staende liksom plockade jag ut bebisen.

kramar till dig
korsbarstrad vad harligt!
jag vet att solen ger sotman, precis som i livet!
men inte bara solen

till-vidas-ara sa...

sarapirat: tack från I och mig. jo han är en känslig pojke. känner igen så mycket från mig själv i honom. att få barn är ett under..verkligen och jag minns att jag hade sådana liknande drömmar jag med. något år innan :)*

kramar Lycke

Sanna sa...

Gratta fina gossen ifrån mig också.. <3

Kram
Sanna

Emmie sa...

Åh, gratulerar!
Underbart ert hem, villa villerkulla-likt!:)
Hoppas ni har haft fint väder, här kom värmen idag, hela 24 grader i skuggan och jag smälter lite grand, utifrån och in, tinar jag upp.
Kram

LyckligaPraliner sa...

Känner igen mig själv när jag fick barnen...Man bara vet att man hör ihop. Ett under. Ja helt magiskt. Nästan så att man inte fattar det, ännu.

Hoppas ni har haft en riktigt rolig kalasdag och att huvudpersonen är nöjd :)

Kramar!

Ann-Louise

Caroline sa...

Ett stort grattis till din fine son!
Ja precis så är det, "Jag har sett dig förut!"
kram

lillaicaica sa...

Vilken fin kille! de vackra amorbågarna kommer många flickor vilja pussa om ett antal år ;)
Grattis på födelsedagen.
Kram Ica.

Nina sa...

Så fint. Visst är det så att man hittar lyckan i livets små saker. Varje dag - En ny dag ... sa Melker. Ingen har alldrig blivit riktigt rik med pengar - det är andra saker i livet som gör det värt att leva. En familj fyllt med kärlek - vad mera behöver man egentligen för att må bra!

Kram N!

annika sa...

Så fin han är. Och så vackert du beskriver ert första möte. Visst kan man se den där enorma klokheten i ett barn som är nyfött? Det är magiskt. Kramar om en solig måndagmorgon

En støvel og en sko sa...

Gratulerer til den fine jubilanten! For en herlig gutt du har :-)
Klemmer :-)

S sa...

Lycke, the sweet kid in the picture looks so much like you, especially the eyes and hair.
I love your cake and juice glass picture, so natural. The plate has beautiful prints on it.
I could have sent you my sketch on the meditation picture that you loved-so that you could download it and print. But I cannot see your email address. So, Later maybe.
Love,
Sanghamitra

Unknown sa...

åh jag är lite for sent nu, forlåt ! men stort grattis till hans födelsedag.

Anonym sa...

Ett försent grattis till din fina son. :)
Kram Christel

kollijox sa...

Fin kille, fin mamma och snäll mormor...å du skriver så fina rader här att jag smälter en smula.kram

till-vidas-ara sa...

Tack alla rara, min rara pojke tackar och bockar och jag blir så glad.. *
värmen har börjat komma till oss här uppe i norr nu...ååh, tack och lov!
sommarkramar Lycke