måndag 28 maj 2012

måndag..









Några dagar av det här. värme och sol överallt och ända längst inuti, också...
bilderna är tagna kring klockan 8 på kvällen häromdan. I motljuset.. ett stråk
av älvor bland björkarnas blad. ljudet av ett pärlhalsband. tystnaden i värmen

nu är det kallare igen. det gör lite..måste jag erkänna. men.. jag har rabatter kvar
att rensa. många. och det har kommit en tavla till mig.
Jag ska hämta ut den på posten ikväll..

~Lycke




translation: Monday..

Some days of this. warmth and sun everywhere and  also very deep inside...
The pictures are taken around 8 o´clock in the evening some day ago.
In the backlight..a hint of fairys among the birchs leaves. The sound of a pearl
necklace. The silence in the warmth..

now it´s colder again. it matters a bit ..I have to admit. But..I have some flowerbeds
left to clear. many. and a painting has arrived to me!
Tonight.. I´m going to the post office to bring it home.


~Lycke

10 kommentarer:

Heather sa...

Oh how lovely and magical your springtime looks! The world around you is waking up! Hope you had a good weekend, and keeping my fingers crossed for good news about the package I sent. I'm so anxious for you to see it! My gift to you :)

LyckligaPraliner sa...

Nu visar verkligen naturen sin växtkraft. Det liksom kör igång på högsta växel och allt händer på en gång. Jag tänkte på det när jag läste ditt förra inlägg. Det kommer inte så mycket smygande utan det verkligen märks.

Idag kallt och blåsigt. Tycker inte om blåsten men att det inte är lika varmt gör inte så mycket. Jag har mycket att göra och då är det bara skönt om det svalkar lite.

Jag planerar, lyfter, gräver och kastar varje dag. Låter konstigt men samtidigt som jag ska gräva och fixa nytt för blommor så håller jag på att städa ett stort förråd. Och städa ett hönshus också vilket är ett riktigt smutsgöra. Har jag tur kan vi hämta hönsen senare i veckan. Det känns så kul.

Hoppas att du hade en fin helg och morsdag,om ni firade den. Nu är det en ny vecka igen och inte långt kvar till sommarlovet :)

Kramar Ann-Louise

kollijox sa...

fint med värmen, så att man får tina upp lite. vi hade också en toppenvecka här på västkusten..skall bli kallare imorgon dock och jag tycker också att det gör något. kram

till-vidas-ara sa...

Heather: Åååh...I´m so so happy to say I was able to bring your wonderful painting home to me this night. I love it very much, so much! Indeed..you have looked straight into my soul. I could never have guessed...that I would recognize myself so much. and the children...! Thank you *** with all my heart..

love Lycke

Ann-Louise: Låter så härligt med hönsen som ska komma. och att rensa kan vara verkligt gott för en kan jag tycka.., men jag gör det gärna i värmen ändå. så frusen :)

pippilotta: :))) visst gör det ändå..tror jag har bott betydligt varmare i något tidigare liv..

kramar Lycke

Unknown sa...

Hvor jeg blev glad, da jeg læste at varmen og lyset også var hos jer :-)
Her er mørkt, blæsende og køligt igen..Men sikke en pinse vi har haft :-)

Sanna sa...

Vackra bilder goa rara du.. <3 Här njuts det i fulla drag utav värmen som jag hoppas ha kommit för att stanna denna gång.. "ta i trä.." <3

SV: Tack goa du..för ett första försök att sy barnkläder så är dom inte så illa ;) hihi..

Kramhögar
Sanna

Metronyx sa...

Lycke, jag älskar dina bilder. Du har en sån förmåga att fånga sinnesstämningar i dem. Ibland undrar jag om du inte har lite älv-blod i dig : )

annika sa...

Den översta bilden är helt underbar! Och motljus som jag älskar :) När du skrev att det kommit en tavla till dig, trodde jag först att den hade kommit till dig i tanken och att du skulle måla den! Stor kram min vän, och jag är lite piggare idag... Hoppas du också är det

S sa...

Your pictures are amazing...so full of life ! The way you capture sun rays and water sprinkles in your photo, I love them.
The tree photo { birch you mentioned} and the sunlight filtering through them gives an amazing effect. What is the third photo, {on a blue tray }-it looks beautiful like a sponge flower but I could not understand.
Thanks for sharing your life's moments with us.
Have a lovely day,
love,
Sanghamitra

Sarah blank sa...

Oh how I love the portrait by Heather! So beautiful and it captures you very well:)
I am enjoying your blog. I have been very, very sick so I was offline for quite awhile. but all is better now.
have a great day. I hope the weather in Sweden is cooler than it is here.