tisdag 8 maj 2012

Tisdag..







morgonkram. ååh hur du smälter mig. från dig, till dig, om mig...
Jag vill göra det enkelt nu. inte bo för mycket i mitt eget huvud. jag vill bara vara, 
existera, ta emot och ge vidare. jag minns den första gången. den där tanken i relation 
till det manliga könet. Hur knepigt allt kändes. den första stora kärleken..
så sa jag. vid våran första träff faktiskt, "du.. det här med oss..vi tar det men en klackspark, 
visst,  dag för dag och bara "är" med varann ..så ser vi vad som händer..."
och hur bra det fungerade och hur jag log mot min goda tanke sedan..tiden som följde..
rosenröd, rosaskimrande, strålande, enkel.
Tänkte jag skulle tänka så  nu med. med livet, med dagen.
den första tvätten ute på gården.
rödtvätten som torkat...



translation: Tuesday

The first laundry out in the garden.
the red-laundry that have dried up..

..couldn´t translate the rest. but it´s about Carpe Diem, siezing the day..
and maybe that is all, needed to know...


~Lycke


10 kommentarer:

LyckligaPraliner sa...

Den bästa kramen av dem alla :) Vad det ser mysigt ut i den lilles säng. varmt och ombonat. Ja man borde kanske ta livet lite mindre allvarligt..En bra tanke där. Lite mer strålande och enkel som du skriver. Dina kort är underbara idag! :)

Nu far jag strax på jobbet. Igen. Ha en bra dag du fina röda roosenknopp (?!) ;))

Kram Ann-Louise

Anonym sa...

Så fina stämningsbilder: vemodet från gårdagen som går över i dagens solskensbilder. Hur fint som helst!
Härlig bild av liten i säng, och somrigt med tvätten på linan.
Livfullt.
/Christel
Ps. Vem är det som skapar era fina trädkreationer?

Sara ~Snövits äpple~ sa...

Så fint du tänker och skriver. Inpspirerande. Och vilken ljuvlig bild av den lilla. Och tvätten- den ser så fint karamellig ut. Och bilden med skuggan och den rosa vasen... Kram!

till-vidas-ara sa...

Ann-Louise: ja, jag tror det, jag försöker. tänker oftast alldeles för mycket vetdu..:) önskar en god jobbardag åt dig..***

Christel: :)) det är jag som har gjort dem. flera år sedan nu, men den där trädkronan tex, den har hållit färgen förvånandssvärt bra. det är en uppochnervänd lampskärm och ståltråd, prismor och trasmatteremsor :) den andra blå, här längre ner i ett inlägg, är drivved som jag knåpat ihop (ler)
kramar till dig, ni har säkert varmare där än här. eller?

Sara: tack rara du :))) lite ljusare bilder än vanligt blev det visst..

kramar Lycke

Sanna sa...

Underbara bilder och vackra ord goa fina du.. <3
Härligt att bara vara..leva i nuet..<3

SV: Tack gumman <3 Systeryster och lilltrollet blev toknöjda och då kan jag inte annat än vara nöjd jag med.. =)

Varma vårkramar
i massor
Sanna

till-vidas-ara sa...

Sanna: ja, visst är det skönt att ge, och förstår verkligen att de är glada..***

kramar Lycke

Maria sa...

Ja, man komplicerar nog till det lite för ofta...

Emmie sa...

Ooh, första utetvätten, härligt!!
Och sol, så skönt!
Heja dig, den där tanken låter fin, dagen som den bara är...

Och tack fina, bilden med rutiga skjortan/tunikan, kände mig inte alls fin, men bördig sa det gjorde jag det lite:) den är tyvärr inte gammal, den är ett år från Gina tricot.... Kram till dig!

Inredningsmamma sa...

underbart att få läsa det du skriver:)
saknar the, tarot och lite kvällssnack i din trädgård. Saknar!

S sa...

Love your cute baby !
and also love how you have captured the sky in the second picture.
I could not understand the translation that much, so I am commenting on the photos. But I think that you are talking about embracing and accepting life in its totality , as it is.
All the best to that ,
Have a nice day !