onsdag 3 februari 2010

En söt liten filur som alltid sitter på vårat kylskåp - har ärvt min lite knasiga humor av min far brukar jag säga :)
Filuren har varit i ropet idag, i min värld, när jag surat och grälat med min kära man en del till och från...och morrat över hur korkade dessa män kan vara...att de aldrig begriper vad som menas i det man känner, eller kommer ihåg från gång till gång vad som blev fel i sist frun i huset blev ledsen...ömöjliga, idiotiska trögskallar är de vad de är...grrr....

...ett antal timmar senare är jag lugn och fin igen, och har som vanligt bett om förlåtelse för mitt känsloutbrott, som han - som vanligt - stått rätt frågande inför :)

Att man aldrig lär sig, jag menar (jag lär mig inte heller), för när man är som mest upprörd ser man ju bara den andres brister och frustrerar sig över dessa...
- fast man ju redan vet att det inte är särskilt lätt att "lära gamla hundar att sitta", och att man faktiskt måste ta ansvar för sitt eget liv (och sina känslor).., kanske ändra lite på sig själv också...

...och att man kanske måste vara mer tydlig (när han faktiskt inte KAN läsa känslor) och att man måste acceptera människor som dom är..inte bara andra...utan också sig själv! Jag är oftast den hårdaste domaren av mig själv efter vissa känsloutbrott (och annat)...vet jag med mig - och lider en del av att se mig själv i sådana negativa färger emellanåt, så visst är det viktigt att vara snäll mot sig själv också...!!!

Ojs vilken harang det där nu blev :)
Men det var skönt att få ur sig lite tankar och känslor emellanåt - och visst är min fina kylskåpsmagnet ändå ganska talande...hehe...

...men stenar har jag redan kastat...så nu är det dags för lite pussar och kramar istället...japp...planerar att ligga i bakhåll nu när nyheterna strax är färdiga...och sedan cirkla in mig på ett mjukt kattanfall när han minst anar det ,i början av någon tråkig serie som börjar...mjaaau...

~Lycke

11 kommentarer:

SusanLotus sa...

Vad gulligt skrivet och såå SANT!
Karlar kan vara enormt enkelspåriga... Svårt att typ prata och gå samtidigt! Suck!
Hoppas resten av kvällen blir riktigt mysig :)

till-vidas-ara sa...

Sussie: Tack goa du! Ja, visst är det märkligt det där, hihi, det är verkligen ibland som om de kommer från en helt annan planet än vi!!!

Kram Lycke

Re-dizain sa...

Jag skall nog skaffa mig en sådan kylskåpsmagnet jag med:) det kanske hjälper hihi
kram

Maria sa...

Hej!
Roligt skrivet och jag kan ju säga att jag känner igen mig. Men ju fler år som går, ju mindre hetsar jag upp mig på karlen. Det är ju så att jag redan i förväg vet att han inte kommer ha snappat upp allt som jag tycker att jag utstrålar så då måste jag säga det i klarspråk, fast det är inte alltid det heller går hem...om man så säger. Så det är lite olika språk och olika planeter. Men så bra ändå! =)

Apropå lycka så förstår jag att det inte är så lätt alla gånger. Men om man är med om något riktigt sorgligt så kan det nästan hjälpa en att ännu mer uppskatta det små sakerna i livet. Eller så är det iallafall för mig. Jag har blivit bättre på det nu sista året. och jag tror att det är min systers bortgång som på något vis öppnat mina ögon.

kardemomme sa...

Hei Lycke :))menn er ikke alltid så lette å forstå og saken er nok den at dette gjelder vice versa også :))I utgangspunktet en dårlig ide å flytte sammen med en mann men herlighet så trist det hadde vært å være foruten hihi!!
Kjøleskapsmagneten var morsom :))
Innimellom får man lyst til å kaste sten men jeg har tilgode å gjøre alvor av det! Herlige tunikaer du har hengt opp!
Fargeglade og i god modell!
Ha en fortsatt koselig torsdag! Stor klem fra Kardemomme :))

Helena sa...

Det är inte lätt att vara man.... Och kanske inte kvinna heller.... Vi pratar ofta så olika språk. Vi kvinnor säger ofta något och menar nåt annat.... Och att sedan tro att karlsloken ska FÖRSTÅ det är nog lite väl mycket begärt. Tur att stenarna blandas med kärlek iallafall.... Och att du inte är sämre kvinna än att du kan krypa till korset och erkänna att du tog i lite väl mycket!!!!
Kram Helena

Christine sa...

haha, herlig bilde :D skulle likt å hatt et sånt selv!

Lotten sa...

Hi, hi.. så roligt du skriver och jag kan skriva under direkt för jag känner bara såå väl igen mig ;-) Bilden är jättekul tycker jag...

Kraam

Berith sa...

Vilken gullig kylskåpsmagnet =)
Relationer är inte lätt , vi pratar olik språk vi och männen ;))
Skönt att stenarna förvandlades till bomull ;))
Önskar dig en trevlig helg , varma kramar =)

Anonym sa...

Du har fått en award på min blogg.

Anonym sa...

Du har fått en award på min blogg.