fredag 26 februari 2010

Nej det är ingen vanlig dag, för det är Lyckes födelsedag...tralala..la.

Jojo! här fyller man år idag!
Hela 17 - eller hur det nu var :)
...njaaa..snarast någonting på 30.....! Men lika glad är jag för det - om än lite förkyld fortfarande...

..i arla morgonstund skuttade familjen upp i sängen och väckte mig med paket och tårta, kramar och...kaniner.... :)))

...alla dessa ljuvliga paket fick jag av dotra-min! Hon har förberett för min födelsedag i nära två veckor...ofta undrat hur länge det är kvar till den stora dagen...gömt undan pysslade grejer när jag kommit för att hämta barnen på skolan, och högen har växt lite då och då...!
Så vad var det då för kära alster jag fick skåda när jag gnuggat sömnens grus ur ögonen?!?

...jo..detta underbara kort som snart ska få ram runt sig...


...ett marsvins-akvarium...!!!








...en grön, liten låda att ha saker i, en lycko-fjäril samt en vacker stjärna med födelsedags-önskningar på baksidan... :)
Av sonen ska jag få ett marsvin imorgon har han lovat :))) Ljuvliga ungar....

Min ömma moder, och hennes man, kommer hit imorgon och äter tårta, och fina pappa ringde och lyckönskade; skickade en liten slant. Alla har bidragit lite till den ljuvliga tapeten som förhoppningsvis kommer upp på vardagsrumsväggen redan i helgen!!!



Så kom en god vän (och härlig bloggare) förbi här på förmiddagen och grattade så jag blev så glad, så glad...!





...fina Persilja hade med sig underbara presenter och två choklad-bakelser, som vi mumsade på till kaffet!
Jätteglad blev jag över den fina boken med illustrationer av "Björn Wiinbladh" - en av mina absoluta favoriter bland konstnärer. Jag har två inramade konst-affischer av honom; en på väggen i vardagsrummet och en i väntan på ny plats!!
Och ett alldeles ljuvlig armband som Persilja själv har skapat fick jag, och en mysig liten tavla med prickar och leopard, som får bo i tallrikshyllan i köket :))) Tack goaste, underbara du!!!!!!!

Vi patade ivrigt om inredning och livet; målning och spackling, skolplanscher ochWiinbladh, stora kök och små kök och jag fick som alltid många nya infallsvinklar på saker jag funderat över...! En liten loppistur fick vi oss också - en sväng på Kronan där P fann en underbar spegel och jag fann mig några goa krukor. En sväng förbi bussgods där jag hade paket att hämta hann vi också med innan våra vägar skildes åt för denna gång - puss!



Nu är det sena kvällen och jag har hunnit med att spackla alla små-hål och skavanker på väggen som ska tapetseras! Bilden blev lite mörk i skumrasket, men det kommer fler bilder på denna vägg inom kort - tro mig!
Har armbandet jag fick av Persilja på mig när jag skriver....alla sover utom jag - som vanligt - men jag är glad...det har varit en bra dag...

~Lycke

18 kommentarer:

Elaine Prunty sa...

hello , it is a long time since i visited.....i have forgotten all my swedish....but i can tell ....from looking at the photographs that it is someones birthday....and that someone is YOU!!!!
HAPPY HAPPY BIRTHDAY LYCKE.....
i can see from your photos that your children have already made it a wonderful birthday ,
big big hugs and kisses from ireland , as we say here
"lá breithlá shona duit"
xxxxx
elaine
Hej, är det länge sedan jag besökte ..... jag har glömt all min svenska .... men jag kan säga .... från att titta på fotografierna att det är någons födelsedag .... och att någon du!!
HAPPY HAPPY BIRTHDAY LYCKE .....
Jag kan se av bilderna att dina barn har redan gjort det en underbar födelsedag,
Big Big kramar och pussar från Irland, som vi säger här
"la breithlá Shona Duit"
xxxxx
Elaine

Persilja sa...

Hoppas du fick sushi! :):):)

till-vidas-ara sa...

jaboopee: Thanks so much sweet you :))) I think you´re swedish is very good - I understand everything perfect :) Yes, I haven´t been around as much as usual. I´m working at a place and don´t have as much time - but I will be visiting you sooon sweet you!
Love Lycke

Persilja: hihi, jag trodde det skulle bli sushi, men jag kollade visst för snabbt i skafferiet! Det blev gottigottit kött med nudlar och wookgrönskaker - något nytt han aldrig förr gjort och det var naturligtvis himmelskt gott - är fortfarande mätt :)
Kram Lycke

Anonym sa...

Såå masse fine ting!

Grattis med dagen:-)

till-vidas-ara sa...

Jannepålanne: tack goa du :) och trevlig helg till dig!!!

Kram Lycke

Anonym sa...

STORT GRATTIS vännen
ringt dig i kväll men inget svar så nu skriver jag här istället.
Kramar från Sara i Umeå.

SusanLotus sa...

Ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva uti ...! ;D
Grattis! Kram.

Maria sa...

Ett lite försenat grattis på 17-års dagen! Härlgi dag verkar du haft!

Randiga Tråden sa...

Grattis, så trevligt att få så fina presenter, kaffe och bakelse. Bättre kan det väl inte bli på födelsedagen.

PippisRainbow sa...

HIPP HIPP HURRA
på din födelsedag!!!
...så här dagen efter visserligen :-)

Vilka underbara presenter du fick!!!
Ha en underbar firarhelg nu.

Många kramar
/Morgana

erry sa...

Grattis i efterskott kära Lycke! :) Verkar som att du fick en urmysig födelsedag. Vad gulligt av dottern att pyssla ihop så mycket fint till dig!

Ha en fortsatt fin helg vännen!

SaraMay sa...

GRATTIS!!! hoppas du får en underbar dag!

Julia sa...

Åh. Grattis en dag försent! Det verkar som du blev firad ordentligt. Härligt! Det där gulblommiga påslakanet är så fint!

Lotten sa...

Tjohoo... Grattis lite såhär i efterskott då ! Jag har jobbar inatt så jag missade ditt inlägg.... det blir så ibland! Vilka underbara presenter din dotter knåpat ihop... varmisjälen-presenter ;-)
Hoppas att du fått en underbar dag idag med;-)

Kraam

Julia sa...

Jag glömde.. Tack snälla du för dina rader om trotsiga och tokiga barn. Gränser är ett måste! och tålamod! haha.:) Kram

Anonym sa...

Nämen,Grattis,Grattis från mej också!
/J

Sanna sa...

Grattis i efterskott gumman! Ser att du fått en fin fin födelsedag! Och vilken duktig dotra du har.. =)
@>-->-- En liten ros till dig..

Kraaaaam
Sanna

Re-dizain sa...

Grattis kära lycke...jag är helt utanför bloggvärlden på senaste känns det som...så mycket som händer runt i kring en periodvis...Bamsekramar i alla fall från mig till Dig!