torsdag 25 februari 2010

Sommarminnen, förkylning och "ingen reklam tack"...

En ilsken förkylning har slagit till - och denna gången är bara jag drabbad...feber, hosta och ont lite allmänt överallt. INGET kul, men tid för kontemplation när man orkar :)))
För någon dag sedan; innan förkylningen satt mig i sitt grepp, så lyckades jag fixa med en grej som stört mig en längre tid!!!

Det här med all reklam som trillar in med posten!!!!!!!
Grrr...har länge pratat om att ordna en fin skylt och mannen har sagt att "ja, men det kan jag fixa", men så har han så mycket jobb min käre...och jag har sprungit ut med lappar - tillfälligt tejpade på brevlådan, men de faller ju så klart bort och snöas över innan man hinner blinka och så står man där med allt jox som ska till papperåtervinningen....igen....och det är ju bara en av alla onödiga irritaionsmoment i vardagen :)
Såååå....i förrgår kväll tog jag stora kliv ner i verkstaden och målade / spikade snabbt som ögat ihop denna lilla sköna skylt, hihi....

...får ordna en finare till våren - men denna fungerar utmärkt tills vidare och Lycke kan andas lugnt och fint genom näsan igen :))

..och när jag liks var på gång så tog jag tag i problemet med Päronträden, som också gnagt mig en tid!
Det är ju stor risk att mycket fryser bort denna kalla vinter - och särsklit nu när vårsolen skiner så gott och lurar träden att vakna till liv. Så får de ändå inte tag på sitt efterlängtade vatten eftersom det är minst sagt fruset, med eländiga frost skador som följd!
Mannen tycker jag är lite sjåpig som vill täcka dem..."de har ju klarat sig två vintrar", men den här är den värsta på länge vet jag, så nu tog jag tag i detta också...

...snabbt var det gjort...inte så tjusigt kanske, men jag säger till barnen att "kolla vilka fina troll vi har i trädgården nu :) Kan ju tillägga att snön gick över knäna på mig när jag skulle fixa detta - så det var bara att hänga upp jeansen på elementet när jag kom in; men nöjd var jag :)))

..här en bild från i juni - samma ställe som där päronträden står!
Den ljuslila sittgruppen står mellan päron- och äppelträden och målades strax innan bilden tog...mmm...ljuva sommarminne....




..Lusse rycker in på Kycklingsalladen. Vi hade annat bord i köket i somras..och inga hyllor på väggen...

..30 grader varmt var det denna dag och värmen dallrade verkligen i luften, påväg ner till stranden som liggen bara tre hus nedanför vårat hus...

Dotra häller vatten på sina varma ben. Sanden är varm och tom Lycke badade....

..picknick-korgen föjde ofta med ner till stranden, samt härliga inredningstidningar att åtnjuta sittandes vid piren - ett öga på lekande barn i vattnet och ett i tidningen :)

Härliga minnen att ta till när man sitter med frossa och filt runtikring en...
Ska nu återvända till sängen och drömma om sommaren...

Härlig torsdag till er alla ute i stugorna...

~Lycke

13 kommentarer:

Min vrå... sa...

Vilka härliga sommarbilder! Nu längtar man ju bara ännu mer!
Diggar din "ej reklam" skylt. Det kan ju inte bli tydligare. :)
Vi har också "ej reklam" vid brevinkastet. Ända tråkiga tycker jag att man inte får IKEA katalogen.
Ha en fortsatt bra torsdag!
/Elin.

En støvel og en sko sa...

Hærlige sommerminner... gler meg også til sommeren!

Ha en fin fin kveld!

Klem, Sølvi

PillePalle sa...

Herlige sommerbilder! Dette skilt er så morsomt :))
Så fine loppiskupp, spennende å se! Hilsen Pillepalle

Randiga Tråden sa...

sommaren kommer, nu har jag fått en föraning, härliga sommar bilder.

Carola sa...

Åhh Lycke vilka underbara sommarbilder!!
Jag är också förkyld :(
Hoppas du piggar på dig snabbt!

Nu får vi vänta och längta efter den hårliga våren när allt vaknar till liv igen....

kardemomme sa...

Stakkars deg som er syk!!Feber og forkjølelse er det verste jeg vet altså.Jeg sover alltid dårlig på natta når jeg er sånn! Håper inderlig det gir seg snart slik at du er ovenpå igjen..
Jeg har sittet og suget til meg de herlige sommerbildene og stemningen i dem! Jeg gleder meg så utrolig mye til vår og sommer at jeg nesten ikke kan vente. tenk så herlig det skal bli å bare slenge veska over skulderen når man skal ut..Er så lei av store kåper og tykke klær. Er dessuten så lei all vedfyringen at jeg teller ukene til vi slipper å holde på med dette.
Håper du er på beina igjen eller føler deg bedre snart Lycke! I morgen er det helg igjen og da vil vi være friske slik at vi kan nyte den mest mulig! Stor bli-braklem fra Kardemomme :)))

Kardemomme sa...

Stakkars deg som er syk!!Feber og forkjølelse er det verste jeg vet altså.Jeg sover alltid dårlig på natta når jeg er sånn! Håper inderlig det gir seg snart slik at du er ovenpå igjen..
Jeg har sittet og suget til meg de herlige sommerbildene og stemningen i dem! Jeg gleder meg så utrolig mye til vår og sommer at jeg nesten ikke kan vente. tenk så herlig det skal bli å bare slenge veska over skulderen når man skal ut..Er så lei av store kåper og tykke klær. Er dessuten så lei all vedfyringen at jeg teller ukene til vi slipper å holde på med dette.
Håper du er på beina igjen eller føler deg bedre snart Lycke! I morgen er det helg igjen og da vil vi være friske slik at vi kan nyte den mest mulig! Stor bli-braklem fra Kardemomme :)))

Maria sa...

Ljuvliga sommarbilder! Nu längtar jag ännu mer.....

Lotten sa...

Åhh vilka härliga sommarbilder! Jag blir såå grymt sugen på att bada....

Krya på dig!
Kraam Lotten

Persilja sa...

Grattis på födelsedagen! Har sms:at dig! Sett det?

Susanne sa...

härliga sommar bilder!!

TUSEN VASER sa...

Vad roligt att hitta en ny blogg, så fina bilder. Jag blir glad av dem!

erry sa...

Åh, härliga sommar! Nu längtar man verkligen efter den. (och längtan är ju lite härligt i sig själv..) :) Skylten blev ju supertuff!

Tråkigt att du också är sjuk nu, jag har legat inne i en vecka men idag känner jag mig äntligen ganska pigg! Har tom. varit ut på stan en liten runda :)

Krya på dig vännen! Kramar från mig.